אביגדור וילנץ: ממגורים מבודדים בקראוון לאקזיטים במיליארדים

אחד ההיי-טקסטים המצליחים בישראל נחשב דמות חריגה בנוף, ובזמן שהקולגות התנקזו לתל אביב, הוא השתקע דווקא בגליל העליון. האג'נדה המנחה אותו: להגות רעיון בעצמו ולאתר את היזם המתאים. מי אתה אביגדור וילנץ?

מערכת ice | 
אביגדור וילנץ (צילום יוטיוב/ Viola Group)
אביגדור וילנץ, יליד 1957, הוא יזם היי-טק ישראלי ומשקיע הון-סיכון – ונחשב לאחד השמות המצליחים והמוערכים בתחום. הונו, נכון לסוף 2021, מוערך בסכום של כ-1.1 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
וילנץ נולד ברחובות וגדל בירושלים. הוא למד בתיכון היוקרתי ליד האוניברסיטה, שרת בחיל השיריון ולאחר מכן למד הנדסת אלקטרוניקה בטכניון.
את הקריירה התחיל וילנץ בחברת אלביט (לאחר שלא התקבל לאינטל כי ציוניו היו נמוכים מדי), בזמן שהוא מתגורר בקרוואן מבודד בהר כמון שבגליל העליון. בהמשך עבר לעבוד בחברת IDT בארצות הברית. לאחר שלוש שנים וחצי בעמק הסיליקון החליט וילנץ על סיום הפרק האמריקאי וחזרה להר כמון, כדי לאפשר לבתו ללמוד בכיתה א' בישראל.
פריצת הדרך המקצועית של וילנץ התרחשה בשנת 1993, כשייסד את גלילאו טכנולוגיות –חברה העוסקת בפיתוח רכיבי VLSI, שהפכה להצלחה גדולה. כעבור עשור השלים וילנץ אקזיט מרשים, כשהוביל את מכירת החברה למארוול טכנולוגיות האמריקאית, בסכום המוערך בכ-2.7 מיליארד דולרים. אקזיט מכובד אחר נוגע להשקעתו בחברת QXL הבריטית, ביחד עם קבוצת משקיעים ישראלית. כאשר החברה נמכרה בכ-1.9 מיליארד דולרים, גרפה הקבוצה רווח של כ- 330 מיליון דולרים.
לאורך השנים הקים וילנץ של של סטארט-אפים והשקיע באחרים, כשהוא בונה לעצמו  מוניטין כשמשקיע הון-סיכון בעל חושים חדים במיוחד. דוגמה מייצת מהווה השקעתו בחברת ליבה סמיקונדקטור, שנמכרה ב-2016 לסיסקו בכ-320 מיליון דולרים. בנוסף, נמנה וילנץ גם על המשקיעים המייסדים באנאפורנה לאבס, שנמכרה לאמזון בכ-360 מיליון דולרים.
וילנץ היה גם ממייסדי חברת הבאנה לאבס (לצד רן חלוץ ודוד דהן), המתמקדת בפיתוח מעבדים ליישומי בינה מלאכותית. ב-2019 נמכרה החברה לאינטל תמורת לא פחות מ-2 מיליארד דולרים, כשוילניץ סוגר מעגל אישי מול החברה שסירבה להעסיקו בראשית הדרך.
מה שמאפיין את וילנץ ביחס למרבית המשקיעים בהיי-טק, הוא גיבוש של הרעיון בעצמו, ורק בהמשך איתור היזמים המתאימים, בהם הוא גם משקיע ונשאר מעורב בפעילות החברה. "אני מביא רעיון ליזמים כשהוא עוד לא מבושל", סיפר בריאיון ב-2021 ל-TheMarker. "אני לא מביא להם לחם אפוי. אני מביא קמח ומים והם מתחילים ללוש את הבצק ולהכין את הלחם".
חינוך ופוליטיקה
וילנץ נשוי ואב לשלושה, מתגורר בחניתה. בנוסף על פעילותו העסקית, מפנה וילנץ זמן ומשאבים גם לחינוך ולעשייה פילנתרופית. בין היתר, שימש יו"ר מכללת תל חי וכיהן כיו"ר הראשון של דרכא – עמותה המפעילה רשת מוסדות חינוך על יסודיים, מתוך שאיפה לחזק את בתי הספר בפריפריה. פעילותו הנדנבנית מתבצעת בעיקר באמצעות קרן גליליאו שהקים.
שמו של וילנץ, נקשר בעבר גם לתחום הפוליטי, כשלפני בחירות 2013 היה חלק מקבוצת אנשי עסקים שהעניקו ערבות למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד. בראשית העשור הנוכחי היה וילנץ חלק ממגישי עתירה לבית המשפט בבקשה למנוע מבנימין נתניהו את קבלת המנדט וההכשר להרכבת ממשלה. עתידה זו, יש לציין, נדחתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה