אמנון שעשוע: הפרופ' שאחראי לאקזיט הישראלי הגדול בהיסטוריה

מי זה פרופ' אמנון שעשוע? למדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית, הוא ממקימי חברת מובילאיי וממפתחי הטכנולוגיה שנמכרה לאינטל במיליארדים. עכשיו הוא מקדם את המיזם הבא: פלטפורמה חדשנית שתתחרה בבנקים.

מערכת ice | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
אמנון שעשוע, יליד 1960, הוא פרופ' למדעי המחשב, ממייסדי מובילאי (mobileye) ומכהן כנשיא ומנכ"ל החברה. הונו, נכון להיום, מוערך בסכום של כ-1.7 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
שעשוע נולד בגבעתיים ובתיכון למד במגמת מחשבים, במה שכנראה סיפק איתות ראשון לדרכו העתידית. בצה"ל הוא שירת כקצין שריון ולאחר השחרור פנה לקריירה אקדמית. לאחר שסיים תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במתמטיקה ומדעי המחשב ממכון ויצמן, ב-1993 הוא השלים לימודי דוקטורט במדעי המחשב במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס בארה"ב (MIT).
לאחר ששב לארץ, שימש פרופ' שעשוע כמרצה בכיר טכניון, ומשם עבר לאוניברסיטה העברית, המוסד האקדמי עמו הוא מזוהה ביותר. במעבדות האוניברסיטה פיתח פרופ' שעשוע גם את הטכנולוגיה שתהווה את הבסיס לפעילותה של חברת מובילאיי.    
בשנת 1999 ייסד פרופ' את מובילאיי (לצד זיו אבירם– חברה המתמקדת בפיתוח טכנולוגית נהיגה אוטונומית וייצור ומערכות סיוע מתקדמות לנהג. 5 שנים מאוחר יותר הונפקה מובילאיי בוול סטריט, לפי שווי של 5.3 מיליארד דולרים, וביומה הראשון בבורסה האמריקאית זינקה מנייתה ב-48%. ב־2017 מכרו שעשוע ואבירם את מובילאיי לתאגיד אינטל בעסקה של 15.3 מיליארד דולרים – האקזיט הישראלי הגדול בהיסטוריה. בעקבות המכירה, גרפו פרופ' שעשוע ואבירם כמילארד דולרים כל אחד. פרופ' שעשוע ממשיך לכהן כנשיא ומנכ"ל מובילאיי ואף מונה לסגן נשיא בכיר באינטל.
בנוסף, משמש שעשוע כמנכ"ל משותף באורקם טכנולוגיות, חברה שהקים בראשית העשור שעבר יחד עם אבירם, העוסקת בפיתוח מוצרי ראייה ממוחשבת המסייעים לעיוורים ולקויי ראייה. הכנסותיה השנתיות של אורקם מוערכות ב־100 מיליון דולר. פרופ' שעשוע הוא גם יו"ר (וממייסדי) AI21 Labs – סטארט-אפ לפיתוח מוצרים לקריאה וכתיבה מבוססי בינה מלאכותית
במהלך 2019 הצטרף פרופ' שעשוע למיזם One Zero – הבנק הדיגיטלי שהוביל היזם ואיש העסקים מריוס נכט. עם פרישת נכט מהפרויקט נעשה פרופ' שעשוע בעל השליטה העיקרי. בדצמבר 2021 גייס One Zero הון לפי שווי של 320 מיליון דולרים, ובראשית 2022 העניק לו הפיקוח על הבנקים רישון קבוע. הבנק הדיגיטלי אמנם טרם החל לפעול, אך כבר הוא מייצר סביבו הד נרחב ואף ישמש כנותן החסות הרשמי לליגת העל בכדורגל.
הדלקת משואה וספורט אתגרי
פרופ' שעשוע נשוי ליזמית החברתית ענת רמתי-שעשוע, אב לשלושה ומתגורר במבשרת ציון. לאורך השנים הוא פועל לשילוב חרדים בשוק העבודה ומקפיד לסייע לעסקים בתחילת דרכם. ב-2020 ועל רקע התפרצות הקורונה, הקימו בני הזוג שעשוע את הבית לסולידריות חברתית – גוף המבקש לעזור לעסקים קטנים שנקלעו לקשיים בעקבות המגפה.
בזכות פעילותו, נבחר פרופ' שעשוע ב-2017 להדליק משואה בטקס יום העצמאות במסורתי. בין הפרסים שהוענקו לו ניתן לציין בין היתר את פרס לנדאו למדעים ומחקר מטעם קרן לנדאו (בשנת 2006), ופרס קרן דוד בשיתוף אוניברסיטת תל אביב (בשנת 2020).
בין תחביבי של פרופ' טיולי קמפינג (עם בני המשפחה) וספורט אתגרי, עם יציאה למסעות אופנועים וגלישות סקי מעבר לים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה