דיגיטל וטק

כנס הקליימט-טק הענק של i4Valley: מי כוכב "הכרישים" שהגיע?

השתתפו בכנס בין השאר: ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, פרופ' שרית סיון, המשנה לנשיא המכללה האקדמית להנדסה בראודה; חנן ברנד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות; עוז כץ, סמנכ"ל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה; צביקה ווינשטוק, סמנכ"ל טכנולוגיות i4valley; יזם ההייטק זוהר לבקוביץ ובכירים נוספים מהתעשייה
מערכת ice | 
שלוש שנים לI4Valley (צילום מיכאל טומרקין)
i4Valley, חממת כרמיאל שמשקיעה בחברות סטארט אפ ומיזמים בשלבים מוקדמים (Pre-seed), אשר מפתחים את הדור הבא של טכנולוגיות לייצור בר קיימא, שתורמות להפחתת צריכת אנרגיה וחומר, פליטות של פחמן וזיהום סביבתי – ציינה אתמול 3 שנים להיווסדה בכנס קליימט-טק, שנערך במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל. בכנס השתתפו יזמים, משקיעים, אנשי הייטק, בכירים בתעשייה ומקבלי החלטות. המבקרים נחשפו לתערוכת סטאראפים פורצי דרך.
בכנס נמסר כי בישראל פועלים היום 900 סטארטאפים שעוסקים בקליימט-טק. השתתפו בו בין השאר: ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, פרופ' שרית סיון, המשנה לנשיא המכללה האקדמית להנדסה בראודה; חנן ברנד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות; עוז כץ, סמנכ"ל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה; צביקה ווינשטוק, סמנכ"ל טכנולוגיות i4valley; יזם ההייטק זוהר לבקוביץ' ובכירים נוספים מהתעשייה. כמו כן, נכחו בכנס מנהלי חדשנות ומנהלי ESG בחברות מובילות, תעשיינים, נציגי אקדמיה, נציגי ממשל וציבור.
ב-I4valley מסבירים כי "התעשייה היצרנית אחראית במידה רבה לשגשוג הרב שחווה האנושות. מאידך, ניתן להסתכל על התקופה מאז המהפכה התעשייתית כניסוי הגדול בהיסטוריה בהנדסת אקלים, והנזק ניכר. אנחנו לא יכולים להפסיק לצרוך ולכן אנחנו חייבים לשנות את הדרך בה אנו מייצרים מוצרים חדשים". i4Valley עוקבת אחר טכנולוגיות חדשניות של ייצור בר קיימא, שמפחית את הנזק הסביבתי ומגן על כדור הארץ. כלומר, מוצרים עם פחות אנרגיה, פחות חומר וחומרים שיותר טובים ונכונים לסביבה. הכנס התמקד בטכנולוגיות חדשות, במגמות בתחום ובהשקעות בתקופת אי וודאות.
חנן ברנד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות אמר בכנס כי אחת מכל שבע חברות שהוקמה בישראל בשנה האחרונה עוסקת בקליימט-טק. הוא הדגיש כי ישראל יכולה להוביל את העולם בתחום זה ונדרשת לשם כך השקעה ממשלתית.
עו"ד שרון מדל-ארצי, מייסדת הפלטפורמה הישראלית לכלכלה מעגלית, ציינה כי כמות חומרי הגלם שנכנסים בשנה לעולם הם 100 מיליארד טון. מתוכם 8.5 אחוז בלבד חוזרים למעגל הייצור. וכאן נכנסת הכלכלה המעגלית לתמונה, במטרה להשאיר את חומר הגלם כמה שיותר זמן.
עוז כץ, סמנכ"ל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, סקר את המצב בעולם בתחום המיחזור והורדת עלויות הייצור וציין כי ישנה תוכנית ממשלתית ייעודית בתחום המיחזור בהיקף של 250 מיליון שקל. יזם ההייטק זוהר לבקוביץ, אמר כי חוסר השקט ששורר כיום במדינה מרתיע משקיעים. הוא אמר כי יש לפעול לשילוב של המגזר החרדי והמגזר הערבי בהיי טק ביתר שאת.
סמנכ"ל הטכנולוגיות של i4valley, צביקה ויינשטוק, סקר את על המהפכה העולמית בתחום תעשיית החומרים וטכנולוגיות ייצור חדשות. הוא אמר כי הפורטפוליו של i4Valley מונה חברות מעניינות וחדשניות שפיתחו טכנולוגיות פורצות דרך.
 
בין החברות ששותפות למיזם: Capsule Minimal, עם מוצר ייחודי להגנת הסביבה והפחתת זיהום הסביבה, שמבוסס על קפסולה ובקבוק מתכלה, שמחליף את הכמויות האדירות של בקבוקי פלסטיק, אריזות מרובות ומוצרים סינתטיים. סטארט אפ בולט נוסף במיזם i4valley הוא KIINNS, שפיתח מערכת מהפכנית לתהליכי ניקוי בקווי היצור בתעשיות המזון וכימיה. סטארטאפים נוספים במיזם: FVMat, שמחולל מהפכה בעולם החומרים באמצעות תכנון, סימולציה וייצור של מטא-חומרים חדשניים; Polyfos שפועלת בעולם הדפסות תלת מימד ופולימרים; Insighting, שמפתחת מערכת לניהול מערכי מכירות גדולים ומורכבים; Cloudyo, שעוזרת לעסקים לתכנן את ההגירה לענן; Engini, שפיתחה מערכת המאפשרת לארגונים לבצע שינויים של תהליכים עסקיים במהירות וביעילות.
מנכ"ל i4valley, סיון יחיאלי: "אנחנו משקיעים בטכנולוגיות שעושות טוב לסביבה ומביאות יותר תועלת לבני אדם. האנושות לא צריכה להתפשר על איכות חיים, אלא להיות הרבה יותר יעילה בהתנהלותה וכך לייצר באופן שלא פוגע בסביבה. האתגר הגדול שלנו לעשות יותר מוצרים מעולים עם פחות חומר, פחות אנרגיה ופחות זיהום סביבתי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה