דיגיטל וטק

הבהלה ל-AI: עלייה של 500% בביקוש להכשרה בנושאי הבינה המלאכותית

בשנים האחרונות חלה התפתחות מסיבות בתחום הבינה המלאכותית, וכעת המערכות הללו השתלבו בכל תחום בעולם התעסוקה. כניסתן עלולה להוביל לשינויים מרחיקי לכת בשוק העבודה בארץ ובעולם. מהם יתרונות השימוש בהם? והאם בטווח הרחוק מדובר בהכשרה משתלמת?

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום vecteezy)
בחלוף הזמן ישנם שלל דוגמאות בהיסטוריה למקצועות שבאו והלכו בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית. השתלבות מערכות הבינה המלאכותית בלטו בעיקר בעולמות ההייטק. כעת, על פי נתונים במהלך המחצית הראשונה של השנה חלה עלייה מאסיבית של 500% בביקוש להכשרה בנושא הבינה המלאכותית לעומת השנה החולפת.
הכלי המרכזי שנעשה בו שימוש הוא כמובן ChatGPT ובמסגרת בדיקה מספר חברות ועובדים אישרו את הנתון שהם משתמשים בו כחלק מעבודתם השותפת. בנוסף, נמצא כי השימוש בבינה המלכותית מסייע לייעול תהליכי העבודה. לכן, הוא נמצא בשימוש בקרב עובדים במחלקות שונות בחברות הטכנולוגיה בארץ. למרות החשש מכך שהבינה המלאכותית עלולה להוות תחליף לעובדים מספר מנהלי חברות בישראל טענו כי זה לא המצב. אלא, טענו כי הם רואים בה כלי להגדלת הפרודוקטיביות של העובד, אם זה בניסוח תוכן ואם זה בכתיבת קוד ועוד.
  
לכן, בגלל שהפך לכלי עבודה במרכזי בשגרת עבודתם של עובדי ההייטק בישראל הביקוש לשלוט בכלי הפך לשורה רלוונטית וחשובה בקורות החיים כיום.
השאלה המהותית ביותר היא כיצד מודדות החברות במשק את ייעול הזמן שנוצר בעקבות השימוש בבינה המלאכותית. על פי גורמים במשק המעסיקים ישימו לב כיצד השימוש בכלי יחסוך זמן יקר ובמקביל השימוש הנ"ל יאפשר לעובדים להוריד מעצם את מטלות שגרתיות ולאפשר לעובד לעסוק בעבודה שמהווה ליבת התפקיד שלו. כיוצא מכך תפוקת העבודה גדלה וגם הסיפוק האישי של העובד גדל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה