השוק

הסתיימה ההנפקה של פז עם ביקושים של יותר מ-800 מיליון שקל

פז השלימה הלילה את הנפקת סדרת האג"ח החדשה שלה וזו הייתה הנפקה בתנאים מאתגרים במיוחד; בסך הכל המוסדיים הזרימו ביקושים של יותר מ-800 מיליון שקל ואילו פז לקחה מהסכום הזה 200 מיליון שקל בלבד
ניצן כהן | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
הסתיימה הנפקת סדרת האג"ח החדשה של פז. הסביר כי השלמת ההנפקה הלילה הייתה לא פשוטה כלל ועיקר בשל התנאים שנובעים מסביבת המקרו והסיכונים הגיאו-פוליטיים שהביאו בתקופה האחרונה לעלייה של תשואות האג"ח. הסדרה החדשה, אגב, תישא ריבית שנתית מקסימלית של 5.86%. את ההנפקה הובילה חברת החיתום של לידר שוקי הון.
אם כן, אתמול התקיים השלב המוסדי בהנפקת הסדרה החדשה של פז וזו הייתה הנפקה לא פשוטה אבל לא בגלל החברה אלא בגלל סביבת הזמן הקשוחה בו החליטה להוציא את ההנפקה. נסביר כי אתמול תשואות האג"ח עלו לרמות גבוהות מאוד ואף שברו שיאים וזה אמור היה לצנן את הביקושים לאג"ח הקונצרני שלא משלם את הריבית או מתכתב עם התשואות הגבוהות בשוק.
 
לא מעט חברות העדיפו השבוע לעכב את תהליכי הגיוס שלהן בגלל התשואות הגבוהות אבל פז החליטה לאתגר את הסיטואציה והשלימה את ההנפקה עם ביקושים לא רעים.
בסך הכל החוב של פז הוא לטווח בינוני והתשואות בהן נסחרות אגרות החוב של החברה משקפות מרווח של 1.69 מהאג"ח הממשלתי המקביל וזה מרווח שנחשב היום סביר לאור היקף ההנפקות הגדול שהמדינה מוציאה מידי שבוע.
בסך הכל החוב של החברה עומד היום על כ-5.7 מיליארד שקל שהיקף החוב למחזיקי האג"ח עומד על כי 4 מיליארד שקל. נזכיר כי פז סיימה את הרבעון הרביעי של 2023 עם הכנסות של 3 מיליארד שקל (לעומת 2 מיליארד שקל ברבעון המקביל), רווח תפעולי של 96 מיליון שקל (לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל) ורווח נקי של 63 מיליון שקל (לעומת 152 מיליון שקל ברבעון המקביל).
ההון העצמי של החברה הסכתם בתום הרבעון הרביעי של השנה ב-3 מיליארד שקל על מאזן של 112 מיליארד שקל. בעלי המניות הגדולים בחברה שהפכה להיות חברה ללא גרעין שליטה הם סאמיט של זוהר לוי וכלל ביטוח שמחזיקים ב-9.5% ממניות החברה, כל אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה