השוק

חשש מקריסת ההסכם לשחרור החטופים: הדולר חזר להתחזק

אחרי מספר ימים של רגיעה בשוק המט"ח שלא לדבר על אופטימיות שהחטופים ישוחררו, הפסימיות חוזרת לשוק חוזר הדולר להתחזק ונסחר ברמה של 3.738 שקל; האירו חזר להיסחר מעל רמת ה-4 שקלים
ניצן כהן |  1
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
אחרי מספר ימים של רגיעה בשוק המט"ח שלא לדבר על אופטימיות זהירה שהחטופים ישוחררו, משתנה האווירה והפסימיות חוזרת לשווקים. הדולר חזר להתחזק והוא נסחר ברמה של 3.738 שקל והאירו חזר להיסחר מעל רמת ה-4 שקלים כשהלירה שטרלינג מתחזקת ב-0.65% לרמה של 4.7 שקל.
נראה כי המאמצים של ממשלת ה-64 להקריס את ההסכם לשחרור החטופים נושאים פרי כשללא לחץ מסיבי שלא לומר אגרסיבי על ממשלת ה-64, נראה שלא יהיה סוף למלחמה והחטופים לא ישוחררו וזה אומר הרבה למשקיעים בשוק ההון שמבינים שאם הם מחפשים חניה לכסף, החניה הזו לא בישראל  ומכאן שהלחצים האינפלציוניים שנובעים משינויי שער החליפין חוזרים להתגבר.
 
בימים האחרונים ירד דירוג המנפיק של הבנקים הגדולים וזו הייתה תגובה של חברת הדירוג המשמעותית S&P להורדת דירוג החוב של ישראל וזה אומר שאם לאו הכי הסיכון של הכלכלה המקומית היה גבוה הרי שהוא מקבל כעת ביטוי רשמי בדירוג החוב, מה שאומר שהשורה התחתונה היא שעשינו צעד נוסף לקראת הורדת דירוג נוספת.
בינתיים החוזים על המדדים המובילים בניו יורק עולים בשיעור של עד 0.2% ואילו הבורסה בתל אביב נסחרת ביציבות עם נטייה לירידות שערים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תתבייש סמרטוט... מממשלת 64 מונעת הסכם או הנאצים החמסניק (ל"ת)
    אייל 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור