השוק
מימון ישיר מציגה: ירידה בהכנסות, הרווח הנקי נחתך ביותר מחצי
מימון ישיר מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2025: סך ההכנסות מפעילות מימון ברבעון הראשון הסתכמו לכ-298.7 מיליון שקל, לעומת כ-323.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי נחתך ביותר מחצי והסתכם ב-כ-19.4 מיליון שקל. היקף ההלוואות ללקוחות זינק בכ-300 מיליון שקל
מימון ישיר מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2025: סך ההכנסות מפעילות מימון ברבעון הראשון הסתכמו לכ-298.7 מיליון שקל, לעומת כ-323.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לטענת החברה, הקיטון נובע בעיקר מירידה בשיעור הרווחיות של תיק ההלוואות שהועמד לשווי הוגן, בעיקר לאור עליה בריבית ההיוון המשמשת לאומדן השווי הוגן של תיק ההלוואות, וזאת עקב עליית תשואת אג"ח ממשלתי צמוד מדד במח"מ הדומה לתיק ההלוואות במהלך הרבעון הראשון, כאשר ברבעון המקביל אשתקד חלה ירידה בתשואות אלו. לצד זאת, חלה ירידה בריבית הלקוח בהלוואות אלו ברבעון הראשון.
בנוסף לכך, הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם לכ-20.7 מיליון שקל, לעומת כ-46.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון הסתכם לכ-19.4 מיליון שקל, לעומת כ-45.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
היקף ההלוואות שהועמדו ללקוחות ברבעון הראשון הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל, לעומת כ-2.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מריבית והצמדה ממתן אשראי והלוואות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-198.6 מיליון שקל, לעומת כ-180.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הקיטון נובע בעיקר מירידה בשיעור הרווחיות של תיק ההלוואות שהועמד לשווי הוגן, בעיקר לאור עליה בריבית ההיוון המשמשת לאומדן השווי הוגן של תיק ההלוואות, וזאת עקב עליית תשואת אג"ח ממשלתי צמוד מדד במח"מ הדומה לתיק ההלוואות במהלך הרבעון הראשון, כאשר ברבעון המקביל אשתקד חלה ירידה בתשואות אלו. לצד זאת, חלה ירידה בריבית הלקוח בהלוואות אלו ברבעון הראשון.
כמו כן, היקף ההלוואות שהעמידה החברה והועמדו לשווי הוגן ירד בשיעור של כ-14% ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון הסתכמו לכ-84.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-73.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון הושפעו מעלייה של כ-7% בהיקף ניצול האשראי ביחס לרבעון המקביל, לאור גידול בתיק ההלוואות הממוצע שהחזיקה החברה.
ההכנסות מפעילות מימון, נטו ברבעון הראשון הסתכמו לכ-214.1 מיליון שקל, לעומת כ-249.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות הפסדי אשראי ברבעון הראשון הסתכמו לכ-44.5 מיליון שקל, לעומת כ-53.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-17%.
נזק האשראי המשוקלל ברבעון הראשון עמד על כ-2.33%, לעומת כ-3% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהוצאות הפסדי אשראי נובע בעיקר מירידה בשיעור ההלוואות בפיגור בסוף התקופה וכן ירידה בהיקף ההלוואות שהועברו לסיווג כשל אשראי. קיטון זה נרשם על אף גידול בשיעור של כ-7% בהיקף תיק ההלוואות הממוצע של החברה.
כחלק מהמודל העסקי, החברה מבצעת המחאה על דרך המכר של כמחצית מהלוואות הרכב אותן היא מעמידה. בהלוואות שהומחו שיעור הפסדי האשראי נמוך משמעותית. הוצאות מכירה ושיווק ברבעון הראשון הסתכמו לכ-80.2 מיליון שקל, לעומת כ-65.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מהוצאה חד פעמית על מיתוג מחדש בסך של כ-8 מיליון שקל, וכן מעלייה בהוצאות התפעוליות של חברת המשכנתאות בהיקף של כ-5 מיליון שקל, לאור הגידול בפעילותה.
נכון ליום 31 במרץ 2025 יתרת תיק ההלוואות שהעמידה החברה הסתכם בכ-15.8 מיליארד שקל (כולל תיק הלוואות שהומחה ו/או שווק עבור צדדים שלישיים), לעומת כ-15.6 מיליארד שקל ליום 31 בדצמבר 2024. ברבעון הראשון בוצעו עסקאות המחאה בהיקף של כ-864 מיליון שקל בפעילות הרכב.
תיק ההלוואות של מימון ישיר שלא הומחה לצדדים שלישיים נכון ליום 31 במרץ 2025 הסתכם בכ-8.4 מיליארד שקל, לעומת כ-8.1 מיליארד שקל ליום 31 בדצמבר 2024.
ההון העצמי המיוחס לבעלים של החברה נכון ליום 31 במרץ 2025 הסתכם לכ-1.318 מיליארד שקל, לעומת כ-1.322 מיליארד שקל נכון ליום 31 בדצמבר 2024. עיקר השינוי נובע מרווח שנרשם בתקופת הדוח בסך של כ-19.4 מיליון שקל, בקיזוז דיבידנד שהוכרז בתקופת הדוח בסך של כ-23.4 מיליון שקל.
ביום 29 במאי 2025, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-13.6 מיליון שקל, המהווה כ-4.6 ש"ח לכל מניה בגין רווחי הרבעון הראשון. במהלך שנת 2024 עדכנה החברה את מדיניות הדיבידנד שלה, לשיעור של עד 70% מהרווח הנקי. האיתנות הפיננסית הגבוהה של החברה מאפשרת לחברה גמישות פיננסית משמעותית והרחבת תיק ההלוואות המאזני שלה על בסיס ההון הקיים.
ערן גולן, מנכ"ל מימון ישיר, מסר: "פתחנו את שנת 2025 עם המשך ההתרחבות בפעילות העסקית, תוך שמירה על רמת סיכון מבוקרת ועמידה ביעד הפסדי האשראי שהצבנו ואף ברמה נמוכה ממנו. לצד זאת, אנו פועלים בסביבה תחרותית ומושפעים ממאפיינים מאקרו כלכליים, כדוגמת תשואות אגרות החוב של ממשלת ישראל ומדד המחירים לצרכן.
מאפיינים אלו יוצרים תנודתיות בתוצאות הרבעוניות, ולכן אנו מאמינים כי נכון יותר לבחון את עסקי החברה במונחי זמן ארוכים יותר. נמשיך לפעול לחיזוק מעמדנו בשוק, תוך השקעה בגורמים מחוללי צמיחה.
תחום המשכנתאות ממשיך לשמש מנוע צמיחה עיקרי עבור החברה, ואנו שואפים לבצע במהלך השנה עסקאות איגוח נוספות, בדומה לאיגוח שביצענו ברבעון הרביעי של 2024, כחלק מהאסטרטגיה לחיזוק הגמישות הפיננסית והמשך הצמיחה. בתחום הרכב אנו פועלים בסביבה תחרותית הולכת ומתעצמת, תוך התאמת הצעות הערך והריבית ללקוחות, במטרה לשמור על נתח שוק ולתמוך בהתרחבות הפעילות.
ברבעון זה ביצענו תהליך של מיתוג מחודש, המסמל הרבה יותר מעדכון חזותי. מדובר בביטוי למחויבות שלנו לעולם של חדשנות, דיגיטליות, פשטות ונוחות. אנו ממשיכים לפעול כחברה שמביטה קדימה, עם מיקוד ביצירת ערך ללקוחות, לשותפים ולמשקיעים.
עוד ב-
מימון ישיר היא מהחברות המובילות בישראל בתחום המימון החוץ-בנקאי למגזר הפרטי, עם פעילות ענפה ברכישת רכבים ובהעמדת משכנתאות. בכוונתנו להמשיך ולחזק את אחיזתנו בשוקי הפעילות המרכזיים, תוך שמירה על מעמדנו המוביל ויצירת בסיס איתן לצמיחה עתידית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



