השוק

הסטארטאפ הישראלי במהלך של עשרות מיליונים עם המשקיע של מובילאיי

חברת הסטארטאפ הישראלית AIR, יצרנית כלי טיס חשמליים, מודיעה על גיוס של 23 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן Entr?e Capital ובהשתתפות ד”ר שמואל חרל”פ, מהמשקיעים הראשונים בחברת מובילאיי
מערכת ice | 
מייסדי חברת AIR (צילום חברת AIR)
חברת הסטארטאפ הישראלית AIR, יצרנית כלי טיס חשמליים מסוג eVTOL הממריאים ונוחתים אנכית לשימושים מאוישים ובלתי מאוישים, מודיעה על גיוס של 23 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן Entrée Capital ובהשתתפות ד”ר שמואל חרל”פ, משקיע ותיק  ומהמשקיעים הראשונים בחברת מובילאיי, אשר משקיע ב-AIR מאז הקמתה.
ההשקעה תשמש להרחבת פעילות החברה בארה״ב, להאצת ייצור כלי הטיס של AIR, להגדלת כוח האדם ולתמיכה בכמות ההזמנות ההולכת וגדלה. הגיוס מגיע בתקופה של ביקוש עולמי גובר לכלי טיס המאפשרים ניידות אווירית מתקדמת. ביקוש שממשיך לצבור תאוצה, בין היתר על רקע הוראה שפרסמה לאחרונה ממשלת ארה״ב, המעודדת את ייצורם ושילובם של כלי טיס מסוג eVTOL. 
החברה מובילה את המעבר לעידן חדש בתעופה, לאחר שבסוף 2023 השלימה את מסירת כלי הטיס הראשונים שלה ללקוח בתחום הלוגיסטיקה, מהלך שסימן את תחילת המסחור של טכנולוגיית ה-eVTOL שפיתחה.
החברה מפעילה אתר טיסות ניסוי בארה”ב, התומך בתהליך הרגולציה מול רשות התעופה הפדרלית (FAA), בשיתוף עם תוכנית Agility Prime של חיל האוויר האמריקאי. החברה הדגימה בהצלחה את כל שלבי הטיסה עם הפלטפורמה המלאה שלה, כולל ביצוע נרחב של טיסות לילה אוטונומיות להובלת מטענים, מעבר לטווח הראייה (BVLOS). 
הכלי הבלתי מאויש של AIR תוכנן לענות על הצרכים של תעשיות המחפשות פתרונות תעבורה אווירית יעילים וגמישים בתחומים כגון: משלוחי מטען, תגובה לאירועי חירום, לוגיסטיקה באזורים עוינים ונגישות לאזורים מרוחקים ובתנאי שטח מורכבים. 
כלי הטיס מגיע לטווח טיסה של כ-160 ק”מ, במהירות של עד 220 קמ”ש, יכולת נשיאה של כ-250 ק”ג ונפח מטען של כ-2 קוב. בזכות העיצוב המתקדם שלו, הוא משתלב בקלות במערכי לוגיסטיקה קיימים ומאפשר תפעול קרקעי פשוט וטעינה מהירה של מגוון סוגי מטען.
כמו כן, הדגם המאויש AIR ONE ודגם המטען האוטונומי של AIR כוללים מנגנון כנפיים מתקפל, המאפשר חניה בגודל חניית רכב סטנדרטית, מה שהופך אותם לפרקטיים ונוחים יותר לשימוש יומיומי.  
בנוסף לגרסת המטען, החברה מפתחת גם את AIR ONE: כלי טיס דו-מושבי מאויש לטיסה אישית, אשר זכה לאחרונה למסלול רגולטורי ברור לרישוי כ־LSA (light sport aircraft), בעקבות עדכון תקנות ה־MOSAIC של רשות התעופה הפדרלית בארה״ב (FAA) ומצוי בעמדה ייחודית לעמוד בדרישות המחמירות של התקן, וצפויה להיות אחת מיצרניות ה-eVTOL הראשונות שיקבלו את הרישוי. AIR ONE משלב בין ביצועים גבוהים, נוחות ובטיחות, ומציע רמת נגישות חדשה בקטגוריית התעופה הכללית.
בשנה הקרובה צפויה AIR לספק כ-15 מטוסי מטען ללקוחות בארץ ובעולם ולהיערך לקראת ייצור ואספקה של למעלה מ־2,500 הזמנות מוקדמות לדגם AIR ONE, מהלך אשר יחזק את מעמדה כמובילה עולמית בתחום הניידות האווירית המתקדמת. 
החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה ואת מאמצי הרישוי בארה”ב, ובמקביל מרחיבה את צוותי העבודה הגלובליים שלה על רקע עלייה מתמשכת במספר ההזמנות לדגמים המאוישים והבלתי מאוישים של AIR. 
"הגיוס הנוכחי  מחזק את מעמדה של AIR  כמובילה עולמית בתחום הניידות האווירית המתקדמת ויאפשר לנו לספק ללקוחותינו מוצרים באיכות גבוהה ובלתי מתפשרת", אמר רני פלאוט, מנכ”ל ומייסד-שותף של AIR .
עוד הוסיף פלאוט: "אנחנו גאים שהצלחנו להציג ביצועים גבוהים תוך תפעול רזה ויעיל ולהגיע להכנסות משמעותיות בשוק ה-eVTOL. אין לי ספק שעם התמיכה והניסיון של Entrée Capital נוכל להוציא לשוק את פתרונות הניידות האווירית המתקדמים שלנו, בקצב מהיר יותר".
אבי אייל, שותף מנהל ב-Entrée Capital, הוסיף: "אנחנו עוקבים אחרי AIR מאז הקמתה ועד לשלב שבו היא הצליחה להשלים פעילות טיסה מלאה למגוון שימושים לוגיסטיים, צרכניים וביטחוניים. ההחלטה להוביל את ההשקעה נולדה מתוך אמונה בחזון של החברה ובמעמד הייחודי שלה כיצרנית היחידה בעולם שכבר היום משווקת מוצר פעיל, בפער משמעותי מכל מתחרה קיים".
לסיום הוסיף אייל: "הפלטפורמה שפיתחה AIR צפויה לחולל מהפכה בשימושים הקיימים לתעבורה אווירית – בזכות עלות נמוכה, תחזוקה פשוטה, קלות תפעול, עמידות גבוהה ובטיחות מרבית. אנחנו גאים להצטרף למסע של צוות עם ניסיון מוכח".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה