השוק

דירוג מניות הבנקים לחודש אוקטובר: זה הבנק שזינק ב-14%

הבורסה עברה חודש פנטסטי ואיתה מניות הבנקים חזרו לעלות; כרגיל הייתה שונות בין הבנקים שהדביקו את קצת השיפור הכלכלי כבר קודם ולכן הניבו תשואות נמוכות יותר והיו כאלה שיש להם עוד אוויר ויצאו לראלי בחודש שעבר; דירוג מניות הבנקים המלא לחודש אוקטובר
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Image)
חודש אוקטובר היה חודש לא רע בשווקים כשהשורה התחתונה היא שהכלכלה הישראלית מתאוששת מהר. גם במישור הפוליטי הדברים מתייצבים ותומכים בעסקים כשהתקציב יעבור כבר בימים הקרובים ויכניס את ישראל לוודאות.
המערכת הבנקאית היא תמונת המצב של הכלכלה הישראלית וכשהמצב הכלכלי בסדר, המצב של המערכת הבנקאית בסדר. הבנקים יפרסמו בעוד כשבועיים את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון השלישי של השנה ואם להיצמד לקונצנזוס התחזיות בבורסה הרי שהדוחות הולכים להיות טובים.
האנליסט ליאור שילה מבית ההשקעות אי.בי.אי אומר היום כי רגע לפני עונת הדוחות של הבנקים, הוא נוהג להציץ לעבר הדוחות של הבנקים בארה"ב בשביל לדלות מידע מקדים בעיקר בגזרת ההפרשות להפסדי אשראי. "כפי שראינו ברבעונים קודמים, הבנקים בארה"ב החלו לבצע החזר הפרשות להפסדי אשראי כרבעון או שניים לפני הבנקים הישראלים.
"אמנם קיימת שונות בנוגע לקבלת ההחלטות של הבנקים המקומיים והזרים אם להקטין את רזרבת ההפסדים הצבורה ועדיין קיים פער במודל ההפרשות עצמו (בארה"ב כבר אימצו את מודל CECL), אך המגמה היא שחשובה. והמגמה מראה שנמשכות ההפרשות השליליות – כלומר הכנסות מהפסדי אשראי.
 
"מבדיקה שנעשתה על בנקים ששווי הנכסים שלהם הוא מעל 10 מיליארד דולר, עולה כי 42 בנקים מתוך 56 שדיווחו עד כה רשמו הפרשות שליליות להפסדי אשראי. כאשר מתמקדים בבנקים הגדולים (C, WFC, BAC, JPM) נראה כי חלה האטה בהיקף ההכנסות מהפסדי אשראי.
"כמו כן, ניתן לראות כי יחס הכיסוי של הבנקים (הפרשות להפסדי אשראי ביחס לסך תיק האשראי ברוטו) מתחיל להתכנס לרמות שלפני משבר הקורונה. עם זאת, כפי שציינו, התקן החשבונאי החדש (CECL) דורש להחזיק רזרבות גבוהות יותר ולכן הבנקים לא צפויים להגיע לאותן הרמות בדיוק של 2019 אך להתקרב אליהן.
"הבנקים המקומיים צפויים להתחיל לפרסם את הדוחות הרבעוניים לקראת אמצע חודש נובמבר וככל הנראה שמגמת רישום ההכנסות מהפסדי אשראי תימשך גם בדוחות אלה כפי שראינו בארה"ב. ההבדל הגדול הוא שבארה"ב אימצו את התקן החשבונאי החדש בתחילת 2020 מה שגרר הפרשות הרבה יותר גבוהות במהלך המשבר ואילו הבנקים המקומיים יחלו לאמץ את התקן רק בתחילת 2022. נזכיר כי בסקירה שפרסמנו לאחר דוחות הרבעון השני ראינו שבנק הפועלים צמצם הכי הרבה את ההפרשות הקבוצתיות שרשם במהלך המשבר ומנגד בנק לאומי החזיר הכי מעט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה