השוק

אינטל הסתבכה: זה הקמפיין שעורר ביקורת קשה על החברה

החברה שלחה לחברות שהיא עובדת איתן מכתב עם דרישות קשוחות ביותר, שעורר נגדה קמפיין ענק שזכה למאות מיליוני צפיות ועלול להוביל לחרם נגדה באחת המדינות החשובות בעולם
יאיר מור | 
אינטל. הדמיות: אדר' מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים
האם אינטל תאבד בקרוב את מקור ההכנסה העיקרי שלה? החברה נתונה תחת ביקורת קשה בסין, לאחר שנחשף כי דרשה מכל הספקים שלה להבטיח כי הם אינם תלויים בשום צורה בתעשייה במחוז שינְג'יאנְג – האזור בסין בו גר המיעוט המוסלמי האויגורי, שלפי דיווחים במערב מדוכא על ידי המשטר הקומוניסטי בין היתר באמצעות כליאת אנשיו במפעלי כפייה.
 
בימים האחרונים עלה לרשת החברתית הסינית ווייבו, המקבילה לטוויטר, מכתב ששלחה אינטל לכל הספקים שלה, ואף העלתה לאתר שלה במספר שפות. "המשקיעים והלקוחות שלנו שאלו האם אינטל רוכשת מוצרים או שירותים ממחוז שינג'יאנג בסין", נאמר במכתב. "ממשלות במדינות רבות הטילו מגבלות על מוצרים משינג'יאנג. לכן, על אינטל להבטיח כי שרשרת האספקה שלנו אינה משתמשת בעבודה, מוצרים או שירותים משינג'יאנג".
הגילוי הזה עורר נגד החברה ביקורת רבה במדינה. התגית שצורפה לפוסטים נגד החברה בווייבו צברה תוך כיממה 250 מיליון צפיות. הממשל הסיני טוען כי הדיווחים על מחנות הכפייה האויגורים הם שקר מוחלט, שנועד לפגוע גם בתדמית של המדינה וגם בתעשייה שלה. אינטל, מצידה, מודה בדו"חות שלה כי סין היא מקור ההכנסה הגדול ביותר שלה מזה 6 שנים רצופות – אך מצד שני, בניגוד לחברות מערביות רבות אחרות, שתלויות בסין כמעט לחלוטין, גם אם תוחרם אינטל בסין היא ככל הנראה לא תיפגע באופן אנוש, אלא ברמה שתאפשר לה להמשיך לפעול כחברה הגדולה בשוק השבבים לתחום המחשבים, ואף כקבלנית הרכבה לשבבים מסוגים אחרים – תחום שהיא מתכננת להיכנס אליו בשנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה