השוק

8.7 מיליון אמריקאים לא הגיעו החודש לעבודה בגלל הקורונה

מספר דורשי התביעות החדשות לדמי אבטלה השבועיים בארה"ב עומד על 238 אלף, נמוך מהתחזיות המוקדמות מה שמשקף את המשך עוצמת שוק העבודה שאליו מחויב יותר מכל הפדרל ריזרב
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson)
שוק העבודה האמריקאי עומד במרכז העניין של הפדרל ריזרב כך שבמצב טוב, הפדרל ריזרב ימשיך בתוכנית הצמצום המוניטרי. מצב פחות טוב של שוק העבודה האמריקאי יביא לכך שהפד יאט את קצב צמצום המדיניות המוניטרית.
מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שבועיים הוא אחד הנתונים שמשקפים את מצבו המתמשך של שוק העבודה מתוך הנחה שמי שמפוטר יבקש דמי אבטלה ולכן ככל שהנתון הזה נמוך הרי שזה יכול להעיד על מצב טוב של שוק העבודה ולהפך.
 
כך או אחרת, מספר דורשי דמי אבטלה החדשים במונחים שבועיים עמד בשבוע החולף על 238 אלף נתון טוב מהתחזיות המוקדמות שצפו ל-245 אלף. נתון מעניין נוסף שעולה מהנתונים הוא שמספר תביעות דמי האבטלה השבועיות המתמשכות, כלומר כאלה שאינם מצליחים למצוא עבודה חלופית בטווח זמן של חודש מאז הפסקת העבודה הקודמת, נמצא ברמות הנמוכות ביותר מאז שנת 1973 - וזה מצויין.
הנתון של מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בא לאחר פרסום כי בחודש ינואר ותחילת חודש פברואר החסירו 8.7 מיליון אמריקאים ימי עבודה בשל העובדה כי הם נדבקו בקורונה או נאלצו לטפל במישהו שנדבק בקורונה. 1.5 מיליון אמריקאים דיווחו כי המעסיק שלהם סגר באופן מלא ומוחלט את העסק בשל משבר הקורונה. 2 מיליון אמריקאים דיווחו כי החסירו ימי עבודה כי המעסיק שלהם חלה בקורונה ונאלץ לסגור לתקופה קצרה את העסק.
שני נתונים נוספים מעניינים על שוק העבודה האמריקאי - שמצביעים על עוצמה הם שיעור הפריון של העובד האמריקאי ברבעון הרביעי של 2021 עלה ב-6.6% לעומת ההערכות המוקדמות שצפו עלייה בפריון בשיעור של 4.5%. הנתון השני הוא עלות יחידת עבודה עלתה ב-0.3%, נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו לעלייה של 1%.
המשמעות של הנתון האחרון הוא למעשה כי היחס בין הפריון לעלות העסקת העובד עלתה בשיעור מתון מה שיכול להסביר את זה היא העובדה כי פריון העובדים עולה בשיעור גבוה יותר משיעור עליית השכר וזה מצב שהוא טוב לרווחיות של הפירמה.
בסך הכל מהנתונים שמתפרסמים בארה"ב עולה תמונה טובה יחסית של שוק עבודה שנמצא סביר, אפילו סביר מאוד ומאחר וזה הנתון שהפדרל ריזרב מייחס לו את החישובת הגדולה ביותר כשהוא קובע את המדיניות המוניטרית הרי שניתן להניח שזה אחד הנתונים המרכזיים (אם הנתונים הבאים שיזרמו יתמכו בכיוון הזה) שידרבנו את הפד להמשיך בתוכנית המקורית של העלאת ריבית עוצמתית במקביל להפסקת רכישות האג"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה