השוק

האדם העשיר בסין תחת מתקפה חסרת תקדים

הממשל בסין הורה לחברות במדינה לבצע צעד תקדימי שרומז כי כל מי שהיה בקשר, ולו עקיף, עם האיש העשיר במדינה, עומד להתחרט על זה
יאיר מור |  1
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום flickr/ World Economic Forum)
הרשויות בסין הורו לבנקים וחברות שבבעלות המדינה להתחיל מייד בבדיקות מעמיקות של "החשיפה הכלכלית והקשרים האחרים" שניהלו מול ג'ק מא, קבוצת החברות ANT שהקים, כל חברות הבת שלה – כולל עליבבא, מפעילת אתר הקניות הענק עליאקספרס – ואפילו מחזיקי מניות אחרים בחברות הקבוצה. השלטונות לא הגדירו מסגרת זמן לבדיקות הללו, אך דרשו מסקנות במהירות האפשרית.
לפי מקורות שדיברו עם סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, מי שמוביל את המהלך הוא משרד הביקורת הלאומי, לצד נציבות הפיקוח על הבנקאות והביטוח. לא ברור מה הסיבה לדרישה, או מה צפויות להיות התוצאות, אך ברור שמדובר במתקפה חסרת תקדים על האיש העשיר במדינה, ששוויו עומד לפי פורבס על כ-36.5 מיליארד דולר והוא מדורג כאדם החמישי ברשימת עשירי העולם.
 
בשנתיים האחרונות נמצא מא על הכוונת של הרשויות בסין, ואחריו הצטרפו אליה כל חברות הטכנולוגיה הגדולות במדינה. בנובמבר 2020 עצרה המפלגה הקומוניסטית השלטת במדינה את הנפקת ANT בבורסה, שהיתה אמורה להיות ההנפקה הגדולה בהיסטוריה – עם שווי מוערך של עד 270 מיליארד דולר וכוונה לגייס 35 מיליארד דולר. לאחר ביטול הנפקת ANT, הוביל הממשל לשיבושים בהנפקות של חברות סיניות אחרות, ודידי צ'ושינג, המתחרה הסינית של ענקית התחבורה אובר, הונפקה ומחקה את עצמה תוך זמן קצר. בנוסף, הטילה החברה על חברות הטכנולוגיה קנסות בסך של מיליארדי דולרים למען "השגשוג הכללי" ומחוקקת ללא הפסקה חוקים חדשים להגבלה שלהן.
גופי הממשל לא הגיבו לבקשת בלומברג לתגובה, וקבוצת ANT סירבה להגיב. מניות ANT, טנסנט ועליבבא צנחו ביותר מ-5% לאחר תחילת המהלך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לבכירים הסינים יש מזומנים הם מורידים את ערך החברות
    מפשט 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וקונים בזול
    סגור