השוק

אלקו מציגה: הכנסות של 4.5 מיליארד שקל ברבעון הרביעי

אלקו שבשליטת משפחת זלקינד סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם EBITDA מרשים של 633 מיליון שקל; תרומה משמעותית לרווחיות של אלקו הייתה לאלקטרה שאוחזת בצבר הזמנות משמעותי של 23 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
דניאל ומייקי זלקינד אלקו (צילום ישראל הדרי)
אלקו שבשליטת משפחת זלקינד סיימה רבעון מרשים במיוחד. החברה השיגה ברבעון הרביעי של השנה הכנסות של 4.5 מיליארד שקל (לעומת 2.95 מיליארד שקל ברבעון המקביל), רווח תפעולי מפלצתי של 456 מיליון שקל ו-EBITDA של 633 מיליון שקל.
לפני שניכנס למספרים כדאי שנעיף מבט על מבנה הבעלות המרשים של אלקו. החברה נמצאת בשליטת משפחת זלקינד אבל מה שמעניין הוא ההחזקות של המשקיעים המוסדיים בחברה וכאן אנחנו מוצאים את עמיתי קופות הגמל של כלל ביטוח, לקוחות אלטשולר שחם והפניקס.
 
מבנה הבעלות הזה מרשים בעיקר לאור העובדה כי המשקיעים המוסדיים שנמצאים באלקו אינם הרפתקנים אלא מבצעים השקעות מושכלות ומנותחות כדבעי ובסופו של יום אלה ההשקעות שמנצחות לאורך השנים, וזה מצויין.
אם כן, ההכנסות ברבעון הרביעי לשנת 2021 צמחו בכ-52.3% לשיא של כ-4.49 מיליארד שקל, לעומת כ-2.95 מיליארד שקל ברבעון המקביל 2020.הרווח התפעולי לפני מימון ואחרות ברבעון זינק פי 3 לכ-456 מיליון שקל, לעומת סך של כ-152 מיליון שקל ברבעון המקביל 2020. ה-EBITDA ברבעון הרביעי טיפס בכ-167% לכ-633 מיליון שקל, לעומת כ-237 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020.
החברה סיימה את הרבעון הרביעי לשנת 2021 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-213 מיליון שקל, עליה של פי 4 בהשוואה לכ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020.
אבי ישראלי, משנה למנכ"ל אלקו: "אנחנו מסכמים את 2021 עם תוצאות שיא ועלייה חדה בכל הפרמטרים המרכזיים - הכנסות, EBITDA ורווח נקי לבעלי המניות. בתוך כך, אנו נמצאים בתנופת עשייה גדולה בכל החברות הבנות שלנו תוך מיקוד ומינוף חוזקות הקבוצה ויצירת מנועי צמיחה משמעותיים לשנים הבאים.
"אלקטרה נדל"ן מסכמת שנה עם רווחי שיא, בהמשך ליישום מוצלח של אסטרטגיית החברה כמנהלת קרנות השקעה. החברה מנהלת כיום הון של כ-3.2 מיליארד דולר במספר קרנות השקעה וממשיכה בפיתוח הפעילות וביצירת מנועי צמיחה חדשים. לאחרונה עדכנה החברה כי הגיעה ליעד הגיוס הראשוני של 500 מיליון דולר בריט המלונאות בארה"ב שהקימה, וכן על עסקה ראשונה מחוץ לארה"ב, במסגרתה רכשה בניין משרדים בלונדון באמצעות הקרן החדשה שהקימה להשקעות בתחום המשרדים בבריטניה.
"אלקטרה בע"מ מסכמת שנה עם גידול בהכנסות וברווח, לצד צמיחה משמעותית בצבר ההזמנות לרמה של כ-23 מיליארד שקל. החברה ביצעה השנה כניסה אסטרטגית לתחום התחבורה הציבורית, שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב המשתלב היטב באסטרטגיה העסקית של החברה, וכן הודיעה על מספר זכיות בפרויקטי תשתיות משמעותיים, ובראשם פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה. במקביל, החברה המשיכה בתנופת פעילותה בתחום הייזום למגורים ובחיזוק מיצובה בשוק זה.
"אלקטרה מוצרי צריכה המשיכה ב-2021 להרחיב ולהשביח את פעילותה בתחומי קמעונאות החשמל ומוצרי הצריכה החשמליים, ובמקביל ביצעה פיתוח עסקי נרחב כחלק מיישום חזונה להיות החברה המובילה בתחום מוצרי הצריכה בישראל. החברה השלימה ב-2021 את רכישת השליטה ברשת יינות ביתן, ולאחרונה הודיעה על מזכר הבנות עם רשת Carrefour הבינלאומית להפעלת חנויות רשת יינות ביתן ומגה תחת מותגי Carrefour.
"בנוסף, החברה חתמה על הסכם להפעלת הזיכיון בישראל של רשת 7-Eleven והחלה ביישום התכניות להקמת סניפי הרשת בישראל. מהלכים אלו יבססו את מעמדה כקמעונאית מזון מובילה בישראל, זרוע שתהווה מנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות.
"חברת סופרגז ממשיכה ביישום האסטרטגיה להפיכתה לספקית אנרגיה רב תחומית עם יעד מכירת של מעל מיליארד שקל בשנת 2025. בין היתר, נכנסה החברה לתחום האנרגיה הסולארית בישראל, המשיכה בפיתוח תחום תחנות הקוגנרציה בישראל, התקשרה בהסכם לשיתוף פעולה לייזום מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת, רכשה אחזקה של 30% מחברת BRP הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב, וכן קיבלה רישיון לאספקת חשמל והחלה לפעול בתחום. החברה תפתח פעילויות אלה במקביל לפיתוח והשבחה של פעילותה הקיימת בתחום הגפ"מ והגז הטבעי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה