השוק

יתרות המט"ח ירדו באפריל ב-8.3 מיליארד דולר ל-41% תוצר

בסך הכל ירדו יתרות המט"ח של ישראל בחודש שעבר לכ-194 מיליארד דולר שהם 41% תוצר וזאת לאחר שבחודש דצמבר האחרון הגיעו לרמת שיא של 212 מיליארד דולר; עיקר הירידה נובעת משערוך נכסים של בנק ישראל
ניצן כהן | 
אמיר ירון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בנק ישראל - קריירה)
יתרות המט"ח של ישראל ירדו בחודש אפריל בכ-8.3 מיליארד דולר והסתכמו ב-194 מיליארד דולר שהם כ-41% תוצר. בסך הכל מגמת ירידת היתרות נמשכת מזה מספר חודשים לאחר שבחודש דצמבר האחרון הגיעו לשיא של 212 מיליארד דולר.
בבנק ישראל אומרים היום (ראשון) כי עיקר הירידה (כ-7.4 מיליארד דולר) נבעה משערוך מטבעי שמשמעותו ירידה בשווי יתרות המט"ח וכאן כדאי שתעכב לרגע על אותו שערוך.
 
מזה מספר שנים רוכש בנק ישראל דולרים בשוק כדי למתן את התנודתיות במסחר במט"ח ולאפשר ליוצאנים, ליבואנים וכל מי שרוצה די זמן להיערך לשינוי הכיוון במסחר במט"ח, כלומר עודפי דולרים שנכנסים לישראל על פני הוצאת דולרים. בעבר ניסה בנק ישראל להילחם באמצעות הרכישות האלה על שערי חליפין ספציפיים אולם מאז כניסתו של אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל שינה הבנק מדיניות והחל לפעול "כממתן תנודות" במקום כ"קובע שערים".
בסיומו של יום הצטברו בכספות של בנק ישראל יותר מידי דולרים ונוצר צורך להשקיע אותם כדי שלא יאבדו מערכם ואז החל בנק ישראל להשקיע (באמצעות מערך פנימי שלו) את הכסף הזה בשווקים בחו"ל ובעיקר בוול סטריט.
בחודש אפריל אמנם התחזק הדולר בעיקר בשל המלחמה בין רוסיה ואוקראינה והעלאת הריבית בארה"ב כמו גם עליית תשואות האג"ח ואלה התקזזו בגלל הירידות בוול סטריט ואף נוצרו הפסדים לבנק ישראל בחודש שעבר ומכאן השם המכובס "שערוך" שמשמעותו באופן עקרוני: הפסדים מהשקעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה