השוק

בנק לאומי מזהיר: מחירי הנפט לא ירדו בזמן הקרוב

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך היום שמחירי הנפט לא ירדו בזמן הקרוב וגם אז מהלך כזה יקרה רק כשמדינות אירופה יתייצבו על ספקי גז ונפט חלופיים לספקים הרוסים
ניצן כהן | 
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מזהיר שמחירי הנפט לא ירדו בטווח הזמן הקרוב וגם אז, תהליך כזה עשוי לקרות רק לאחר שמדינות אירופה יעבירו את הביקושים שלהם מספקים רוסיים לספקים חלופיים.
מחיר הנפט מסוג BRENT עלה לכ-114.14 דולר לחבית ומחיר הנפט מסוג WTI עלה לכ-110.87 דולר לחבית. "עליית מחיר הנפט נבעה מהצפי להידוק הסנקציות על סקטור האנרגיה הרוסי, מה שעלול להקטין את ההיצע בשוק, ועל אף המגבלות ההדוקות בסין" אומר בפמן.
 
"קבוצת OPEC פלוס החליטה על הגדלת מכסות יצור הנפט בחודש יוני ב-432 אלף חביות נוספות. OPEC פלוס ממשיכה לדבוק בעמדתה כי אין צורך לסטות מהתכנית שלה להגדלת מכסות הייצור, מאחר והיא צופה שעודפי הביקוש יצטמצמו והשוק יחזור להיות מאוזן.
"להערכתנו" אומר בפמן "הגידול בתפוקת הנפט בפועל יהיה קטן במידה משמעותית מההקלות הרשמיות במכסות הייצור. זאת, בשל הירידה בתפוקת הנפט הרוסי, על רקע הידוק הסנקציות על רוסיה, יחד עם היעדר היכולת של חלק מחברי OPEC להגדיל את קיבולת הייצור שלהן, כמו גם החרפת הסכסוך בלוב המביא לשיבושים בייצור וייצוא הנפט מהמדינה.
"גורמים אלה הביאו לכך שבחודש אפריל המדינות החברות בקבוצת OPEC הפיקו כ-24.4 מיליון חביות ביום, רמה הנמוכה בכמיליון חביות מהרמה המותרת להן במסגרת מכסות הייצור. זאת, על אף שארבע מפיקות הנפט הגדולות בקבוצה, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, עיראק וכווית, חרגו ממכסות הייצור והגדילו את תפוקת הנפט יותר מהמותר להן. עם זאת, העלייה בתפוקה לא הספיקה בשביל לקזז את היעדר הגידול בייצור של יצרניות הנפט באפריקה".
באשר לסנקציות על רוסיה, אומר בפמן כי הונגריה וסלובקיה מתנגדות להפסקה מיידית של יבוא נפט מרוסיה, מאחר והן תלויות בו במידה רבה. כפי הנראה, הונגריה וסלובקיה צפויות לאכוף את איסור יבוא נפט החל מסוף שנת 2023.
"גרמניה תמכה גם כן בהידוק הסנקציות והיא מעריכה כי עד לסוף הקיץ השנה, היא תפסיק את התלות שלה בנפט רוסי. כמו כן, גרמניה מתכננת להפחית את התלות שלה בגז טבעי רוסי באופן הדרגתי, עד להפסקת התלות בו באמצע שנת 2024.
"הידוק הסנקציות על רוסיה עלול להחריף את המחסור בהיצע בתזקיקים בשוק הגלובלי, בדגש על סולר. במידה ורוסיה לא תמצא רוכשים אחרים לספק להם את הסולר, אזי המשמעות היא שתזקיקים אלו יצאו מההיצע הגלובלי, מה שיחריף את המחסור בהיצע בשוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה