השוק

אלפרד אקירוב נלחם בוועדת הריכוזיות: יצליח להשתלט על כלל?

אלפרד אקירוב לא רק מאיים, הוא מקיים. בשבוע שעבר הוא הזהיר כי לא יקבל את החלטתה של ועדת הריכוזיות בדבר סיווגה של חברת כללביט מימון כחברה ריאלית הוא מגיב דרך עורכי דינו
מערכת ice | 
אלפרד אקירוב (צילום ויקיפדיה, יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
בעקבות ההחלטה של ועדת הריכוזיות לחסום את אלפרד אקירוב לרכוש את השליטה בכלל ביטוח גם באופן אישי הוא מחליט להיאבק בהחלטה בכל הכוח. בכלכליסט מתפרסם כי אקירוב, באמצעות עורכי הדין צבי אגמון ושיראל גוטמן-עמירה, שלח מכתב לרשות שוק ההון בטענה כי הסמכות בכל נושא רכישת כלל ביטוח וכן ביחס לסיווג כללביט מימון אינה של ועדת הריכוזיות, אלא בסמכותה הבלעדית של רשות שוק ההון.
 
לפי טענתו, ועדת הריכוזיות אשר הכריזה כי חברת כללביט מימון הינה חברה ריאלית ולכן יש למנוע את רכישת השליטה בחברת הביטוח כלל הן באופן אישי והן דרך חברת הנדל"ן של אקירוב, אלרוב נדל"ן, כבר בשנת 2020 הציגה עמדה התומכת בפרשנות שלו. כבר ביום שלישי האחרון אמר אקירוב "אני לא מרים ידיים ולא מוותר בשלב הזה... אין הגיון בהחלטת שכללביט זו חברה ריאלית".
 
ועדת הריכוזיות לא קיבלה את החלטת רשות שוק ההון לפיה חברת כללביט מימון היא חברת צינור המוגדרת כתאגיד פיננסי. הגדרה כזו, בה החובות של כללביט בסך 4.2 מיליארד שקל, היא נספרים עם כלל ביטוח כתאגיד פיננסי אחד ולא הייתה מפריע לאקירוב לרכוש את כלל ביטחון באופן פרטי. כעת אקירוב החליט להילחם בהחלטתה של ועדת הריכוזיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה