השוק

מדד המחירים ליצרן האמריקאי עלה בשיעור חד של 0.4%

נראה כי האינפלציה עדיין לא תחת שליטה ואולי אף רחוקה מכך; מדד המחירים ליצרן האמריקאי עלה בספטמבר ב-0.4%, כפול מהתחזיות המוקדמות; העלייה משקפת קצת שנתי של 8.5% ואינפלציית ליבה ליצרן של 7.2%
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
מדד המחירים ליצרן האמריקאי עלה בחודש ספטמבר ב-0.4%, כפול מהתחזיות המוקדמות שצפו לעלייה של 0.2% בהשוואה למחירים ליצרן בחודש אוגוסט. העלייה בחודש ספטמבר מייצרת אינפלציה שנתית ליצרן של 8.5% כשאינפלציית הליבה (בניטרול מחירי האנרגיה והמזון) בשיעור של 7.2%, נמוך מעט מהתחזיות המוקדמות.
באופן עקרוני לא ברור על מה החגיגה בוול סטריט כי מה שאנחנו רואים זו עליית מחירים מתמשכת ליצרנים שמשמעותה עליית מחירים לצרכן בהמשך. בכל מקרה בוול סטריט מעדיפים לראות את החלק "הטוב" בדברים והוא העלייה במתונה יחסית באינפלציית הליבה שמשקפת עליית מחירים בקצב שנתי של 7.2%.
 
צריך לזכור שהרבעון הרביעי של השנה נחשב לרבעון טוב בוול סטריט באופן מסורתי, פשוט המשקיעים מחפשים דרך לשפר את הביצועים לקראת סוף השנה והשנה הזו הייתה קטסטרופלית במונחי שוק ההון.
כך או אחרת אנחנו מדברים כרגע על אינפלציה שרחוקה מלהיות בשליטה מה שאומר שמדיניות הפדרל רזירב תהיה בסבירות גבוהה נצית. כלומר, הריבית תמשיך לעלות בקצב גבוה עד לריסון.
יש לשים לב למדד הליבה שהוא למעשה בוחן את עליית המחירים בניטרול מחירי מוצרים תנודתיים. כאן אנחנו רואים דווקא סוג של סיפור (קטןם מאוד אומנם אבל שיפור) והוא למעשה מאפשר לבית הלבן ללחוץ על ערב הסעודית לחזור בה מההסכם עם אופ"ק כלומר להביא למצב שקצת הפקת הנפט של מדינות אופ"ק פלוס יישאר ללא שינוי (לאחר צמצום קצב התפוקות) או לחילופין אפילו להגביר אותו כדי לשמור על מחירים נמוכים מ-90 דולר לחבית.
הלילה אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שיהיה השלכות לשיתוף הפעולה הרוסי-ערב הסעודי בנוגע לצמצום קצב הפקת הנפט מה שגורם לסוג של אופטימיות זהירה שאם הבית הלבן ילחץ מספיק חזק (ונראה שהוא הולך לעשות את זה), ערב הסעודית תעדיף את הצורך של המערב על פני הצורך הרוסי בשמירת מחירי נפט גבוהים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה