השוק

ארמקו הרוויחה 42.4 מיליארד דולר ברבעון; תחלק דיווידנד מפלצתי

ארמקו, חברת הנפט הלאומית של ערב הסעודית, הרוויחה סכום אסטרונומי ברבעון השלישי, שמסתכם ב-42.4 מיליארד דולר, רווח שמשקף את מחירי הנפט הגבוהים ומסביר היטב מדוע ערב הסעודית אינה מעוניינת במחירי נמוכים מ-90 דולר לחבית
ניצן כהן | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
חברת הנפט הלאומי של ערב הסעודית, ארמקו, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווחי ענק של 42.4 מיליארד דולר, בערך רבע מהתוצר של ישראל ברבעון השני של השנה. בארמקו פרסמו מכתב למשקיעים בו הסבירו כי מחיר חבית נפט ממוצעת שמכרו ברבעון השלישי עמד על 101.7 דולר לעומת 72.8 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד.
הרבעון השלישי היה אחד הרבעונים הרווחיים ביותר עבור ארמקו מאז ומעולם כשהרווח הגבוה ביותר שלה היה ברבעון השלי של השנה אז היא הציגה רווחים של כמעט 48 מיליארד דולר. בסיכומו של יום בחצי שנה הרוויחה ארמקו סכום ענק של יותר מ-90 מיליארד דולר.
 
מתחילת השנה הרוויחה חברת הנפט הלאומית של ערב הסעודית את הסכום המפלצתי של 131 מיליארד דולר בהשוואה לרווחים של 77.6 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021.
עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה היא הודיעה על חלוקת דיווידנד מפלצתי של כמעט 19 מיליארד דולר מה שהופך אותה לחברה עם הדיווידנד הגבוה בעולם. למעשה כעת נסחרת ארמקו לפי שווי חברה של 2 טריליון דולר מה שהופך אותה לחברת השניה בגודלה בעולם, שניה לאפל שנסחרת בשווי של 2.4 טריליון דולר.
לא מזמן הגיעו מדינות אופ"ק פלוס (מדינות אופ"ק כולל ערב הסעודית ורוסיה) להסכמות לפיהם הן יורידו את תפוקת הנפט שלהן כדי לשמור על מחיר חבית נפט מעל 90 דולר. ההחלטה הזו עוררה את זעמו של הבית הלבן שהתבטא בחריפות נגד ערב הסעודית שנחשבת לבעלת ברית של ארה"ב, עד כדי שציטוטים בכלי התקשורת האמריקאית ייחסו לבית הלבן אמירות על שיתוף פעולה של ערב הסעודית עם רוסיה נגד ארה"ב. אמירה משמעותית.
כדי להבין את הפוזיציה של ערב הסעודית צריך להבין שכל דולר במחיר הנפט שווה לה רווחים של 4 מיליארד דולר בשנה ולכן באופן תיאורטי ערב הסעודית הייתה מוכנה להפיק נפט שיהיה במחיר של יותר מ-90 דולר לאחר שברבעון השלישי מכרה נפו במחיר ממוצע של יותר מ-100 דולר לחבית מה שאומר שבאופן תיאורטי ערב הסעודית מוכנה לוותר על הכנסות אך לא לרסק את השוק - מבחינתה.
מבחינת ארה"ב, אירופה ושאר העולם הרי שרמת מחירים של 100 דולר לחבית היא דרמטית ועלולה לשבש את החיים התקינים ברחבי העולם. למעגל הזה אנחנו מצרפים את בחירות האמצע בארה"ב מה שהופך רמות מחירים של 100 דולר לבלתי אפשריים, פוליטית, עבור הבית הלבן שעדיין מוכר נפט ממאגרי החירום של ארה"ב בתהליך שאמור להסתיים בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה