השוק

חברת החשמל בצעד ענק: גייסה 2.4 מיליארד שקל בהנפקה

חברת החשמל השלימה בהצלחה רבה את השלב המוסדי בהרחבת 2 סדרות אג"ח קיימות. במסגרת הרחבת סדרות אג"ח צמודות מדד נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף של כ- 4.7 מיליארד שקל
מערכת ice | 
עלייה במחירי החשמל (צילום shutterstock)
חברת החשמל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות: סדרה 31 (צמודה למדד, מח"מ 7.4 שנים) וסדרה 33 (צמודה למדד, מח"מ 12.4 שנים) וגייסה כ- 2.4 מיליארד שקל.
בסדרה 31 גייסה החברה כ- 1.3 מיליארד ש"ח בתשואה לפידיון צמודה למדד של 1.91% ומרווח של 1.3% מעל אג"ח ממשלתי צמוד. בסדרה 33 גייסה החברה כ- 1.1 מיליארד ש"ח בתשואה לפידיון צמודה למדד של 2.1% ומרווח של 1.41% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.
 
מדובר בהנפקה הראשונה של מנכ"ל החברה הנכנס מאיר שפיגלר שציין: "גם בימים בהם קיימת תנודתיות רבה בשווקים, המשקיעים בוחרים להשתתף בגיוסי החוב של החברה והלכה למעשה מביעים אמון בהנהלת החברה ובמדיניות שמיישמת".
 שלמה ארביב, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון חברת החשמל : "הביקושים המרשימים מצביעים על אמון מלא של המשקיעים בחברת החשמל, ביציבותה ובהתנהלותה הפיננסית".
בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים גבוהים בהיקף  כולל  של כ – 4.7 מיליארדי שקל. שלב המכרז הציבורי יתקיים ביום ראשון הקרוב .(27.11.2022) אגרות החוב מדורגות בדירוג ilAAA  על ידי מעלות S&P  באופק יציב ו-Aa1.il  באופק יציב על ידי מידרוג. הנפקת סדרות האג"ח בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש מאי 2021.
הגיוס הנוכחי מיועד להמשך פיתוח משק החשמל ובא גם על רקע העלייה החדה והמתמשכת במחירי הפחם אשר לא גולמה באופן מלא בעדכון התעריף שבוצע בחודש אוגוסט האחרון. את תהליך ההנפקה הובילה חטיבת הכספים של החברה בראשות מ"מ סמנכ"ל כספים, כלכלה וניהול סיכונים גילעד חסיד ומנהל אגף הכספים איל חרמוני יחד עם היחידה המשפטית ויחידת קשרי משקיעים בליווי שמואל גורטלר מחברת גורן קפיטל ויהודה אהרוני ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן. מפיצי ההנפקה הינם דיסקונט קפיטל חיתום בע"מ ואי.בי.אי. - חיתום והנפקות בע"מ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה