השוק

חברת השבבים שמכירתה בוטלה מקווה להנפיק בשווי אסטרונומי

החברה הבריטית ARM בחרה ארבעה בנקים משלוש מדינות לנהל את ההנפקה שלה בוול-סטריט, ומקווה לגייס 8 מיליארד דולר לפי הערכת שווי של "לפחות" 50 מיליארד דולר, לפי מקורות המודעים לפרטי ההליך. מדובר בהערכה נדיבה מאוד, לאור העובדה שלפני המשבר ניסתה Nvidia לרכוש את החברה בסכום נמוך מזה
יאיר מור | 
נאסדק (צילום מתוך אתר נאסדק, vecteezy)
ענקית השבבים ARM צפויה להתחיל בימים הקרובים בהליכי הביורוקרטיה הדרושים לקראת הנפקה בוול-סטריט, ולפי מקורות המודעים לפרטי המהלך שדיברו עם סוכנות הידיעות רויטרס, החברה מקווה לגייס סכום עתק לפי שווי מחמיא מאוד.
המקורות מסרו כי החברה מקווה לגייס 8 מיליארד דולר לפי שווי של 50 מיליארד דולר לפחות. מדובר בשווי גבוה משמעותית מזה שבו חתמה אנבידיה על העסקה לרכישתה בספטמבר 2020 תמורת סכום של כ-44 מיליארד דולר, אך נמוך מזה שאליו הגיעה העסקה לפני ביטולה, כאשר מניית אנבידיה היתה בשיאה ולכן המניות שהובטחו לבעלי ARM העלו את שווי ההעברה לכ-66 מיליארד דולר. עם זאת, חשוב לזכור שמאז הגיע משבר כלכלי, ולכן הגיוני מאוד שמחיר היעד הנוכחי יהיה קרוב - אם לא נמוך - מזה שהוצמד לחברה בשיא צמיחת חברות ההייטק כשהעולם נזקק להן יותר מאי פעם.
במקביל, דיווח אתמול העיתון הכלכלי האוסטרלי Australian Financial Review כי החברה כבר בחרה ארבעה בנקים לניהול הליך ההנפקה: גולדמן זאקס וג'יי פי מורגן צ'ייס האמריקאים, ברקלי'ז הבריטי שקרוב אליה פיזית ומיזוהו שקרוב לבעלים הנוכחי שלה, ענקית ההשקעות סופטבנק. מסמכי ההנפקה יוגשו לפי התחזיות בסוף החודש הבא, ככל הנראה מתוך כוונה לבצע את ההנפקה במחצית השנייה של השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה