השוק

תורפז רוכשת את השליטה בחברה הונגרית ב-9.5 מיליון דולר

תורפז ממשיכה באסטרטגיית הצמיחה באמצעות רכישת מתחרות ברחבי העולם והפעם זו חברה הונגרית שמייצרת תמציות טעם וריח; תורפז תרכוש בשלב הראשון 60% מהחברה תמורת 9.5 מיליון דולר ותחזיק באופצית CALL לשאר המניות
ניצן כהן | 
קרן חזון (צילום יחצ)
תורפז ממשיכה באסטרטגיית הצמיחה באמצעות רכישת מתחרים והפעם זו חברת לייצור תמציות טעם וריח הונגרית, רכישה שתהווה הרכישה ה-11 של החברה מאז ההנפקה. תורפז למעשה תרכוש 60% ממניות החברה ההונגרית ותקבל אופציית CALL לשאר המניות שלה.
אם כן, תורפז חתמה על הסכם  לרכישת 60% ממניות חברת Food Base ההונגרית בתמורה של כ- 9.5 מיליון דולר (כ-3.3 מיליארד פורינט הונגרי), מסכום זה ינוכה 60% מהחוב נטו של Food Base במועד השלמת העסקה, וכן תמורה עתידית המבוססת על ביצועיה העסקיים של Food Base במהלך השנים 2023-2024. ההסכם כולל אופציית Call לתורפז לרכישת יתרת מניות Food Base, הניתנת למימוש החל מחלוף שלוש שנים ממועד השלמת העסקה.
 
מהודעת תורפז עולה כי מחזור המכירות של  Food Baseבשנת 2022 עמד על סך של כ-5.7 מיליון דולר (2.1 מיליארד פורינט הונגרי). העסקה תמומן באמצעות חוב בנקאי. השלמת העסקה צפויה להיות בחודשים הקרובים, בכפוף לקבלת האישורים רגולטוריים בהונגריה.
Food Base נוסדה בשנת 2004 על ידי  Tamás Győrfi וכיום הינה חברת תמציות טעם ומיצוי צמחים מובילה וצומחת בשוק ההונגרי המייצאת למדינות נוספות באירופה. לחברת Food Base מרכז מחקר ופיתוח, מערך שיווק ומכירות ובבעלותה אתר ייצור חדיש, יעיל ומודרני בגודל 4.5 דונם השוכן על קרקע של 8.3 דונם בבודפשט. למפעל כושר ייצור גדול עם אפשרות להרחבה משמעותית.
Food Base מעסיקה 55 עובדים, מתוכם כ-10 העוסקים במחקר ופיתוח ובעלי תארים אקדמאיים מתקדמים. פעילותה העיקרית של Food Base היא בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של תמציות טעם מתוקות ומיצויים טבעיים צמחיים לתעשיית המזון והמשקאות, עם דגש על תחומי הנוחות (Convenience Food), משקאות בריאות וחטיפים, וכן חומרי גלם ייחודיים לתעשיית תוספי התזונה.
תורפז אומרת היום כי הרכישה סינרגטית לפעילותה והיא צפויה להגדיל משמעותית את מעגל הלקוחות ואת היקף המכירות, תוך הרחבת סל המוצרים, העמקת פעילותה ונתח השוק שלה בשווקים מתעוררים. בכוונת תורפז לנצל את יכולות הפיתוח, הייצור והמכירות של Food Base לפיתוח עסקיה באיזור.
קרן כהן חזון, יו"ר דירקטוריון ומנכ"לית תורפז: "רכישה זו ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה הגלובלית של קבוצת תורפז, מחזקת את נוכחותנו ואת נתח השוק שלנו בשווקים מתעוררים, תוך המשך חיזוק מעמדה של תורפז כשחקן גלובלי מוביל. יכולותיה של Food Base וניסיונה רב השנים בתחום הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות יהוו נכס אסטרטגי עבור תורפז.
"אנו צופים כי המכירות בשווקים בהן פעילה Food Base ימשיכו בשנים הקרובות לגדול כתוצאה משינויים בהעדפות צרכנים והמשך המעבר לרכישת מזון נוחות ומשקאות בריאות וכן כתוצאה מסינרגיה של לקוחות, מוצרים וטכנולוגיות בין חברות הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה