השוק

סמוטריץ' מנהל קמפיין נגד אנשי האוצר? הפרסום הממומן והתגובה המפתיעה

הציונות הדתית מקדמת פרסומים ברשתות החברתיות, שתוקפים את הדרג המקצועי במשרד שבו מכהן היו"ר סמוטריץ'. זה נשמע לכם מוזר? בפוסט שנכתב מצוין כי השר "בולם ומונע העלאת מסים בניגוד לדרישת הפקידים שפועלים לכך באופן מנותק". גורמים במפלגה מתגוננים: "יש לפעול כדי להגביר תחרות, להתייעל ולהגדיל הכנסות"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
קמפיין ממומן של מפלגת הציונות הדתית בראשה עומד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', תוקף את פקידי משרדו, כך פורסם אמש (ראשון) בכלכליסט. על פי הפרסום ברשתות החברתיות, נכתב כי "שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בולם ומונע העלאת מסים בניגוד לדרישה של פקידי האוצר שפועלים לכך באופן מנותק". לא מדובר בפעם הראשונה בה סמוטריץ' תוקף את פקידי משרדו, אך הפעם מדובר בקמפיין ממומן שמלמד כי סמוטריץ' מזהה הזדמנות פוליטית בעצם ההתנגדות לצעדים של הדרג המקצועי. 
הפרסום מתרחש על רקע הישיבה הסוערת שנערכה במשרד האוצר ביום ראשון, במהלכה עסקו בכירי המשרד בצמצום הגירעון בתקציב המדינה לשנת 2024. במהלך הישיבה סמוטריץ' הקפיד שלא להביע את עמדתו באופן מפורש ביחס לעיצוב התקציב. בחירה זו היא מכוונת, וככל הנראה נובעת בשל חששו מהדלפות לתקשורת. באופן אבסורדי לחלוטין, בזמן שפקידי האוצר עדיין לא יודעים מה עמדתו, השר עצמו מוביל קמפיין ציבורי נגד הצעותיהם. 
 
בשבוע שעבר נשלח מסרון אנונימי בתפוצה רחבה מהמשתמש "בולמים", ובו נכתב "פקידי האוצר מנותקים, סמוטריץ' בולם העלאת מיסים". הודעה זו נראית כמגיעה מכיוונו של סמוטריץ', כפי שניתן ללמוד הן מהשימוש בתואר "מנותקים" לתיאור פקידי האוצר, והן מהשימוש בפועל "בולם" לתיאורו של סמוטריץ'. בהמשך, גורם בסביבת שר האוצר הכחיש את הדברים לכלכליסט: "לא יודע מי הוציא סמס, לא מכיר קמפיין כזה".
 
העובדה ששר האוצר מנהל קמפיין נגד בכירי משרדו תוך כדי עיצוב התקציב מלמדת על חוסר האמון העמוק בין הצדדים, ומחזקת את ההערכה כי שר האוצר יבחר לנהל את תקציב 2024 באסטרטגיית ביניים, בה הוא יבצע צעדים קוסמטיים לצמצום הוצאות והגדלת הכנסות, אך יימנע מלגעת בכספים נוגדי-צמיחה או בתיקון עיוותי מס שיפגעו במעמד הביניים. או בניסוח הפוסט בפייסבוק: "זה לא הזמן לפגוע באזרחים, אבל זה כן הזמן וההזדמנות למהלכים אמיצים מול קבוצות כוח".
מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה לפרסום בכלכליסט: "בעקבות שורה של הדלפות ופרסומים שונים על הצעות של משרד האוצר, הפוסט בא להבהיר כי הצעדים הללו אינם על דעתו של שר האוצר ובניגוד למדיניותו לפיה לא נכון להטיל גזירות ומיסים בזמן מלחמה על הציבור ויש לפעול כדי להגביר תחרות, להתייעל ולהגדיל הכנסות במקומות הנדרשים לכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה