השוק

סוגיית הגז הטבעי בישראל מעלה הילוך - תוקם ועדה קריטית בנושא

מטרת הוועדה: לבחון כמה גז טבעי ניתן לייצא ממקורות חדשים. הבעיה: חשש מעליית מחירים וצורך לייבא גז ממדינות זרות. עם זאת, ייצוא נרחב של גז עשוי למשוך משקיעים רבים לישראל

מערכת ice | 
אסדת גז (צילום Pixabay)
אחת לחמש שנים מתכנסת ועדה שאמורה לבחון את מדיניות משק הגז הטבעי ומדיניות הייצוא שלו. כחלק מהסכם הרוטציה בין השרים ישראל כץ ואלי כהן, הועדה אמורה להתכנס בקרוב ובראשה יעמוד מנכ"ל משרד האנרגיה, נכון לעכשיו -  קובי בליטשטיין.
בנוסף, בוועדה צפויים להשתתף גם נציגי המשרד להגנת הסביבה, רשות החשמל, המועצה הלאומית לכלכה, משרד האוצר ועוד. עד אמצע חודש ינואר גופים אלו צריכים לבחור את הנציגים שלהם, כאשר הפגישה הראשונה צפויה במהלך חודש פברואר, והמלצותיה למדינה צריכות להיות מוגשות במהלך שנת 2024.
 
הרצון של מדינת ישראל לטפל בסוגיית ייצוא הגז הוא קריטי. מדיניות שתאפשר ייצוא נרחב של גז תעודד משקיעים במדינה עקב מחירים אטרקטיביים. כמו כן, מדינת ישראל תוכל לחזק קשרים דיפלומטיים עם מדינות האזור ולהגדיל את הכנסותיה. רק במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההכנסות מגז טבעי הסתכמו במיליארד שקלים, ועד סוף השנה צופים במשרד האנרגיה כי ההכנסות יכפילו את עצמן.
עם זאת, ייצוא נרחב מדי של גז עלול להוביל למחסור בישראל, מה שייאלץ אותה לייבא גז ממדינות זרות. בנוסף, לחברות הגז תהיה אלטרנטיבה משתלמת יותר למכור גז מאשר לייצא לשוק המקומי, מה שעשוי להוביל לעליית מחירים משמעותית.
כזכור, מוקדם יותר השנה רשות הגז הטבעי והרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה השיקו מסלול ייחודי לסיוע במימון עלויות החיבור למערכת חלוקת גז טבעי, ובעלויות הסבת מערכות פנימיות של מתקני הצרכנים לשימוש בגז טבעי. בכך הן מעודדות צרכנים לעבור לשימוש בגז הטבעי, וזאת על רקע צעדיה של ישראל לעבור לשימוש באנרגיה ירוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה