השוק

הסוף לפליטות הפחמן בישראל? מהפכה בשימוש בגז, פחם וסולר

בעזרת כלי חדשני ונוח למשתמש שפותח על ידי נגה ניהול מערכת החשמל, כל אחד יוכל לבחון את רמת הפליטות המחושבת בזמן אמת ברזולוציה של 5 דקות. לשקיפות בתחום זה צפויה להיות השפעה משמעותית ותודעתית ביחס לצמצום השימוש בחומרים מזהמים במדינה. הסמנכ"ל איגור אהרונוביץ: "מביאים תועלת לקידום ייצור ירוק ונקי"
מערכת ice | 
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
נגה ניהול מערכת החשמל מנגישה את פליטות הייצור בגז טבעי, פחם וסולר לציבור הרחב: נגה החברה לניהול מערכת החשמל בישראל השיקה אמש (חמישי) באתר החברה הממשק החדש בתחום הנגשת פליטות פחמן מייצור באמצעות אנרגיות פוסיליות במשק – בעיקר פחם, גז טבעי, סולר וזאת בנוסף למידע שהונגש לציבור לפני כחצי שנה בתחום תמהיל היצור והביקוש במשק.
עד עתה מידע אודות פליטות פחמן שנגזרות מיצור פוסילי במשק לא היו נגישות לציבור.  אולם, על מנת להביא לשקיפות, ובמסגרת הרחבת פעילותה, נגה מציעה פתרון חדשני גם בתחום זה בדומה לרוב מנהלי המערכת והסחר בעולם.  
 
להנגשת מידע על אודות רמת הפליטות קיימת השפעה משמעותית ותודעתית ביחס לצמצום השימוש בפחם במדינת ישראל. בנוסף לכך, נגה ממשיכה לקדם את הנושא ולעמוד ביעדי הממשלה לשנת 2030, להקטנת רמת הפליטות מיצור פוסילי. מדי יום נגה תעדכן באתר החברה את הפליטות מייצור באמצעות אנרגיות פוסיליות.
מידע זה ישמש ארגונים רבים במשק כולל יזמים באנרגיות מתחדשות, מתקני אגירה,  אוניברסיטאות, מכוני מחקר, משרדי ממשלה ובעלי ענין בצורה פשוטה ומונגשת. מדובר בתצוגות זמן אמת בממשק שניתן להגיע אליה באמצעות אתר החברה. הנתונים יכללו: תמהיל הפליטות בכל רגע נתון ואת רמת הפליטות מדלקים פוסילים, לרוב פחם וגז - ביחידות (mTCO2/h).
יחס הפליטות מדלקים פוסילים ביחס לביקוש המשקי ביחידות (mTCO2/MWh). תצוגת חסכון בפליטות בכל רכע נתון משימוש באנרגיות מתחדשות. נגה מנגישה גם את המידע והסברים אודות המתודולוגיה לחישוב של רמת הפליטות המשמשת לטובת הייצור החשמל.
 
בעזרת כלי חדשני ונוח למשתמש שפותח על ידי נגה, כל אחד יוכל לבחון את רמת הפליטות המחושבת בזמן אמת ברזולוציה של 5 דקות. כך גם מתאפשר תחקור של רמת הפליטות אחורה, כולל תמונה מצטברת יומית והיקף החיסכון משימוש באנרגיות מתחדשות שהיקפם הולך וגדל, בחלק משעות היממה הוא מגיע לרמות של למעלה מ 40% יצור.
בעזרת בחירת תאריך ניתן לתחקר רמה יומית מה התרחש בדיוק בכל יום ולא רק כתצוגה על מסכי אינטרנט אלא גם באמצעות הורדת מידע למחשב האישי של כל אחד. איגור אהרונוביץ, סמנכ"ל הסחר בנגה: "חברת נגה, כמנהלת משק החשמל בישראל, מחויבת גם לשקיפות המידע. לצד ניהול משק החשמל לאספקת חשמל רציפה לכלל אזרחי ישראל, אנו גם בונים כלים מודרניים ועכשוויים אשר מביאים תועלת לקידום ייצור ירוק, נקי תוך הקטנת שימוש בדלקים פוסיילים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה