רכילות עסקית

מי הוא איש העסקים והפילנטרופ שקיבל תואר לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן?

התואר ניתן לחיים טייב כהוקרה על פעילותו הפילנטרופית למען קהילות ואוכלוסיות במדינות מתפתחות וייסוד הקונגרס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה. מי עוד קיבלו תארים מהאוניברסיטה?
כפיר אדר | 
חיים טייב מקבל את התואר (צילום שלומי אמסלם)
נשיא אוניברסיטת בר-אילן וועדת התואר העניקו תואר דוקטור לשם כבוד לאיש העסקים והפילנטרופ חיים טייב, בהוקרה על פעילותו הפילנתרופית למען אוכלוסיות מוחלשות באפריקה, עבור מיזמיו לחיזוק תשתיות הבריאות, החברה והכלכלה באנגולה לאורך שלשה עשורים, וכהוקרה על ייסוד הקונגרס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה, שמהווה בית לכל קבוצות החברה הישראלית ומהווה פלטפורמה  לבניית הסכמות.
"זהו אות של הכרה והערכה שלא ציפיתי לקבל, והוא יקר מאוד ללבי", אמר טייב "כשהתחלתי את המסע שלי היה לי חלום - להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. ידעתי שאני רוצה לפרוץ חומות, ולהוכיח שאפשר לחולל שינוי גם במקומות הקשים והמורכבים ביותר. בפעילותי העסקית באפריקה רציתי לעזור לאוכלוסיות חלשות, אבל היה לי חשוב לא רק למצוא פתרונות - אלא להבטיח שאותם פתרונות יהיו ברי-קיימא לאורך זמן, שישנו את המציאות וייצרו אימפקט שרק ילך ויגבר. לאחר שנים רבות מעבר לים, הבנתי שגם במולדתי, ישראל, יש חומות לפרוץ. בעיקר הטרידו אותי המתחים ההולכים וגוברים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית".
כך, לפני מספר שנים יזמתי את הקמתו של הקונגרס הישראלי - ספינת הדגל שנועדה להזכיר לכולנו כאן בישראל, שלמעשה אנחנו יותר מסכימים מלא מסכימים. הקונגרס מוצא דרכים יצירתיות ליישב את המחלוקות בינינו בעזרת מתודה עסקית של גישור וישוב סכסוכים. בהמשך הקמנו יחד את מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי באוניברסיטת בר-אילן, שבוחן את המתח המובנה בין זהותה היהודית לזהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל בכלים מחקריים וחינוכיים, ובאמצעות פעילות ציבורית. שינוי אמיתי לא קורה ברגע. לוקח זמן לגבש מיזם, לוקח זמן לראות תוצאות, לוקח אפילו יותר זמן עד שרואים את האימפקט שהפרויקט מחולל. העולם הזה לא מיועד למי שמחפש פתרונות מהירים".
לצידו קיבלו את תואר הדוקטור גם אישים נוספים: ד"ר טל זקס שיקבל בשם חברת מודרנה שפיתחה את החיסון לקורונה, הזמר והיוצר עידן רייכל, הרב דוד סתו שיקבל בשם ארגון "צהר", נשיאת בית המשפט העליון הבריטי לשעבר הברונית הייל מריצ'מונד, זוכה פרס נובל לכימיה סטנלי ויטנגהאם, המפיק היהודי-שוויצרי ארתור כהן וראש המוסד יוסי כהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה