בריאות

האם אימפוטנציה היא אחד מסממני הקורונה?

מגפת הקורונה הביאה איתה שלל נדבקים ברחבי העולם. גברים שנדבקו מדווחים על תופעת אימפוטנציה גם חודשים ארוכים לאחר שהגוף התגבר על הנגיף. חוקרים עולמיים מנסים להבין את התופעה והיקפה
מערכת ice | 
נגיף הקורונה (צילום freepik)

הסטטיסטיקה מספרת שכמעט כל אחד מאיתנו נדבק בקורונה. כעת, כשיש פרספקטיבה על הווירוס, יוצאים בזה אחר זה מחקרים חדשים שמוצאים אחוזים גבוהים יותר של הפרעות זקפה ואין אונות בקרב גברים שנדבקו בקורונה, כך על פי מאקו.

התופעה רווחת גם מספר חודשים לאחר שהגברים החלימו. עד כה נמצאו מספר קשרים אפשריים, חלקם פיזיולוגיים, שעלולים להוביל לתופעה בעקבות השפעות ארוכות טווח על מערכת הרבייה הגברית.
 


האימפוטנציה היא אחת מבין שלל תופעות חשודות שמזוהות עם תופעת הלונג קוביד. גברים רבים מדווחים בחודשים שלאחר המחלה על בעיות זקפה וכעת המדענים החוקרים את התחום והרופאים המטפלים מנסים להבין שורש הבעיה והיקפה.

אורולוג ממיאמי מעריך בריאיון לניו יורק טיימס, כי הסיכון לבעיות זקפה עלה בחמישית בקרב גברים שנדבקו בנגיף הקורונה. חוקרים אחרים דיווחו על עלייה משמעותית יותר. 
האורולוג ורופאים אחרים שהתראיינו החלו לזהות דפוס חוזר: "חצי שנה לאחר ההדבקה המחלה נעלמה, אך המטופלים המשיכו להתלונן על הבעיות הללו כולל הפרעות זקפה וספירת זרע נמוכה".
כרגע בעולם המדעי, הדעה הרווחת בקרב הרופאים היא שעדיין מוקדם להסיק על קיומו של קשר סיבתי בין הקורונה לאימפוטנציה. זאת מכיוון שישנם המון גורמים פסיכולוגיים וגם פיזיולוגיים הממלאים תפקיד בייצור ושימור של זקפה.
אך ממה שידוע עד כה עולים מספר קשרים אפשריים שעלולים להוביל להשפעות ארוכות טווח על מערכת הרבייה הגברית. מחקרים מבדיקות MRI וביופסיות מראות כי הנגיף מסוגל להדביק רקמות בתוך דרכי המין הגברי, שם הוא עשוי להתעכב זמן רב לאחר ההדבקה הראשונית.
 


חלק מהחוקרים משערים שבשל אובדן חושי הטעם והריח שנפוץ בקרב חולי קורונה הדבר גורם לאין אונות כיוון שהחושים הללו ממלאים תפקיד חשוב בעוררות מינית. 

בנוסף, מערכת כלי הדם שלנו מחוברת ומקושרת והזקפה קשורה לזרימת הדם. מכיוון שנגיף הקורונה עלול לפגוע בכלי הדם, גם זה עלול להשפיע על תפקוד איבר המין.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה