בריאות

שיבוש בפעילות בית החולים גהה: "תת רמה טיפולית"

אנשי צוות רבים בבית החולים הפסיכאטרי גהה שיבשו היום את שגרת הטיפולים והפגינו במחאה על תנאי האשפוז בבתי החולים לבריאות הנפש: "אנחנו לא מוכנים להיות הבייביסיטרים של החולים, אנחנו רוצים לטפל בהם בכבוד"
מערכת ice | 
הפגנת צוותי הרפואה בגהה (צילום דוברות ההסתדרות הרפואית)

אנשי צוות רבים בהם פסיכיאטרים, מנהלי ומנהלות מחלקה, אחים, אחיות ועובדים נוספים במרכז לבריאות הנפש "גהה" בפתח תקווה. הרופאים הפגינו בשער בית החולים וביצעו "שיבושי אזהרה" כחלק ממאבק "פיקוח נפש" שמובילה ההסתדרות הרפואית ל"שינוי מהיסוד" של מערך בריאות הנפש הציבורי בבתי החולים ובקהילה.


"בתי החולים הפסיכיאטריים עומדים מתחת לכל תקן מינימלי שיש למחיה. בבתי כלא יש מרחב מחיה גדול יותר מאשר בבתי חולים פסיכיאטריים. לא יתכן שבחדר שהתקן שלו לא עולה על שני מטופלים, ישכבו חמישה-שישה אנשים. זה תת רמה טיפולית בכל קנה מידה. מעל קיבולת מסוימת של מספר חולים אי אפשר כבר לטפל. אותו אדם שלא התקבל במרפאה או במיון בזמן סביר, נקבל אותו מאוחר יותר סוער, אלים, תוקפן. חייבים לעצור את כדור השלג הזה! אנחנו לא מוכנים להיות הבייביסיטרים של החולים, אנחנו רוצים לטפל בהם בכבוד. חשוב שיגיעו שרים ויראו את המצב בשטח, שחולה ישן על חולה!". מסר, מר זקין מירזאיב, יו"ר ועד העובדים ב-"גהה".


ד"ר דוד בן דור, מנהל מחלקת הנוער ב-"גהה", הוסיף: "המטופלים נמצאים בצפיפות, בחוסר של מיטות, בתנאים ירודים. מחלקה צפופה לא מאפשרת טיפול סביר. אנחנו במצוקת כוח אדם אדירה.  אנשים ממתינים חודשים על גבי חודשים לקבל טיפול במרפאה, המצב שלהם כמובן לא משתפר, אלא לעתים מחמיר והם עלולים גם להגיע לאשפוז".

הפגנת אנשי הצוות בגהה; צילום: ההסתדרות הרפואית

הדרישות העיקריות של מאבק "פיקוח נפש" הן הגדלת כלל כוח האדם בבתי החולים בהתאם למתווה מוסכם, הקטנת מספר המאושפזים במחלקות כדי למנוע אשפוז בתנאי צפיפות, תקצוב מאבטחים בכל מחלקה ומרפאה שבה פועל השירות הפסיכיאטרי, קידום תקנון מיונים ומחלקות שפועלות כיום ללא מקורות תקציבים וסובלות ממצוקה מתמדת, גיוס פסיכיאטרים למערכת הבריאות הציבורית כדי לצמצם למינימום את זמני ההמתנה לשירות פסיכיאטרי ואימוץ וועדת האיכות בפסיכיאטריה (וועדת מלמד) על ידי משרד הבריאות כתוכנית חומש למערך רפואת הנפש.


פרופסור ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר הבוקר: "משרד הבריאות ממשיך במדיניות השתיקה, והחולים והצוותים המטפלים בהם משלמים את המחיר. לא נהסס להחריף את הצעדים ככל שיידרש, על מנת להביא לפתרון המשבר. אני קורא להנהלת משרד הבריאות להיפגש באופן מיידי על מנת לקדם באופן מידי תכנית מתוקצבת וישימה, שתבטיח את איכות הטיפול הפסיכיאטרי לכל אזרח במדינת ישראל".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה