בריאות

"ביה"ח ממוקם 40 ק"מ מעזה ובחלקים רבים ממנו איננו ממוגן"

פרופ׳ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה"ח הרצפלד אומר בריאיון ל-ice אחרי סאגת אשפוזם של המחבלים באותה קורת גג עם נפגעי הטרור: "בבית החולים לא מאושפזים מחבלים"

דוד זולדן | 
פרופ׳ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה"ח הרצפלד (צילום רמי זרנגר, פלאש 90/ יוסי אלוני)
פרופ׳ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה"ח הרצפלד, מעדכן בריאיון ל-ice על ההיערכות ביה"ח מתחילת המלחמה ומדבר על תרחישי הקיצון ועל קליטת מאות הפצועים מקרב האזרחים והחיילים שהועברו לטיפול באזור מוגן
כיצד אתם נערכים לקראת תרחיש קיצון עם הרבה מאוד נפגעים?
"מתחילת המלחמה, המרכז הרפואי קפלן עובד במתכונת חירום, וטיפל בלמעלה מ-250 פצועים, חיילים ואזרחים. כלל משאבי בית החולים גויסו לטובת המאמץ, בשיתוף פעולה של כלל הצוותים הרפואיים, הסיעודיים ועובדי בית החולים מכלל הסקטורים. אנחנו מקיימים הערכות מצב מידי יום, בוחנים את ההתפתחויות, וערוכים לכל תרחיש. הצוותים תרגלו לאורך השנים אירועי חירום וטיפול במספר רב של פצועים במקביל". 
כיצד אתם פועלים כדי להקל על משפחות הנפגעים? 
"אנחנו בקשר ישיר ורציף עם הפצועים ועם משפחותיהם מרגע שהגיעו. כבר בשבת ה-7 באוקטובר פתחנו מוקד מענה למשפחות הפצועים, הזמין 24/7. עובדות סוציאליות ואנשי המערך לבריאות הנפש עומדים בקשר ותומכים בפצועים ובבני משפחתם". 
אילו לקחים הופקו מסבבים קודמים?
"היות ובית החולים נמצא בקו ה-40 ק"מ, ובחלקים רבים ממנו איננו ממוגן, כבר בתחילת המלחמה החלטנו על העברת והעתקת מחלקות ומטופלים למרחב "הכי מוגן שיש" על פי הנחיות פיקוד העורף. אנחנו עובדים במתכונת חירום ותחת מדיניות אשפוז מחמירה בכל הנוגע למטופלים שאינם קשורים לפציעות המלחמה. צמצמנו את הפעילות האמבולטורית והאלקטיבית כדי לאפשר פניות של הצוות וזמינות לטובת המלחמה". 
מה דרוש לכם ושצריך את עזרת הציבור?
"בעת הזו, יותר מתמיד, אנחנו אלו שעומדים לטובת הציבור, ומבקשים מהציבור להקשיב להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף". 
כיצד ניתן להימנע ממראות של אכלוס מחבלים פצועים לצד נפגעי טרור?  
"בבית החולים לא מאושפזים מחבלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה