משפט

רשות המיסים הפסידה מיליונים לעסקים? זה הדו"ח שנחשף

דו"ח ראשון של בית הדין הדיגיטלי לעררים קורונה התפרסם היום וחשף אחוזים גבוהים של תיקים שנפסקו לטובת העורר בענייני השתתפות המדינה בנטל הפגיעה בעסקים. אלה התיקים שנדונו
מערכת ice | 
מענקים (צילום pexels, פלאש 90, freepik)
בית הדין לעררים קורונה (השתתפות בהוצאות קבועות ומענקי פגיעה ממושכת לעסקים) מפרסם את דוח הפעילות לשנת 2021 וחושף כי ב-55% מתיקי הערר על החלטות רשות המסים התקבל סעד לטובת העורר, כשמשך זמן הטיפול הממוצע בתיק עומד על 71 ימים.
הדו"ח חושף את פעילות בית הדין הייחודי שהוקם ופועל באופן דיגיטלי מלא, במסגרתו נערכו דיונים ב-1358 תיקים שנפתחו, ונסגרו 878 תיקים. תיקי ועדות הערר עסקו, בין היתר, בסוגיות הבאות: קשר סיבתי בין ירידת המחזורים לבין התפשטות נגיף הקורונה; סמכות רשות המסים לסטות מהנוסחה הקבועה בחוק; שאלת הגדרת עוסק הזכאי למענק;
שאלת הגדרת ויתור על דמי שכירות כפגיעה בהכנסות המזכה במענק ועוד.
בדו"ח ניתן לראות כי לרוב העוררים שפנו לוועדת הערר מחזור עסקאות נע בין 5.1 מיליון שקלים ל- 10 מיליון שקלים. בהתאם להוראות החוק רשאים לייצג בפני הועדות עורכי דין, רואי חשבון ויועצי מס. כשליש מהתיקים הוגשו על ידי בעלי העסקים ללא ייצוג.
אחד המקרים הזכורים בנושא הוא דרישת השבת המענקים של היוצר והקומיקאי אדיר מילר שלפני חודשיים נחשף כי עליו לשלם מאות אלפי שקלים לרשות המיסים בעקבות מענקי הקורונה שקיבל. 
 
מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי: "בית הדין הוא הערכאה הראשונה שהוקמה במשרד המשפטים וככזה מהווה מודל ליתר הערכאות הדיגיטליות אשר עתידות לקום במשרד המשפטים. הטיפול המקוון בתיקים ובכלל זאת קיום הדיונים בהיוועדות חזותית, תרם רבות לייעל ההליכים המתנהלים בפני בית הדין ולמתן שירות מקצועי ומהיר לבעלי העסקים בישראל. אין לי ספק כי עבודתו המאומצת של צוות בית הדין תרמה לעסקים רבים וסייעה בשמירה על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל בעת משבר הקורונה".
ראשת בית הדין, עו"ד תמר שטיינר: בית הדין פועל בשקיפות מלאה כאשר כל החלטות בית הדין מועלות לאתר זמין וידידותי לציבור, על מנת להנגיש את המידע לציבור בעלי העסקים והמייצגים, כדי שיוכלו למצות את זכויותיהם בכל דרך שיבחרו לעשות כן וכן להגברת וחיזוק אמון הציבור. מאחורי כל תיק ותיק עומד עסק, עם עובדים ועובדות בשר ודם, המפרנסים ומפרנסות משפחות במדינת ישראל. שימור יכולת הישרדות העסקים הקטנים והבינוניים היא אשר עמדה לנגד הממשלה בבואה ליתן את המענקים, והיא אשר עומדת בבסיס תכלית החקיקה, והביקורת השיפוטית אשר ניתנת בצדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה