משפט

כתב אישום נגד יוסף אלבז: "אהדה ועידוד למעשה אלימות"

הפרקליטות הגישה תלונה נגד השייח יוסף אלבאז בגין הסתה לאלימות במארעות האחרונים בהר הבית : "פרסם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה אלימות"
מערכת ice |  1
שייח יוסף אלבאז, אימאם העיר לוד (צילום פלאש 90)
עמותת הימין עד כאן הגישה תלונה נגד השייח' יוסף (בן מחמד) אלבאז ששימש עד שנת 2018 כאימאם של מסגד אל עומרי בלוד, בטענה להסתה לאלימות בהתפרעויות שאירעו בחודש אפריל בהר הבית.
על פי כתב האישום שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות, בסמוך לתחילת ההתפרעויות ויידוי האבנים בהר הבית, פרסם אלבאז פוסט בעמוד הפייסבוק שלו שבו למעלה מ8000 אלף חברים ועוקבים, בוא כתב בין השאר: "הצעירים, האמיצים, המתבצרים והמתבצרות, אנשי החופש, המתבודדים והמתבודדות. זוהי רשימת הכבוד הג'האדית, אשר דרסה את אפו של הכיבוש הישראלי ובדמה מנעה ממנו את חלוקת מסגד אלאקצא. המשטרה והצבא שלהם חלשים יותר מבית העכביש".
  
בנוסף לכך בכתב האישום מייחסים לאלבז, הסתה באירוע נוסף בו נאם השייח בפני עשרות מתפללים ברחבה הסמוכה למסג הגדול בלוד אמר: "אני רוצה להצדיע הצדעת כבוד ותפארת, הצדעה של כבוד, אני רוצה לתת את זה לבני הנוער, שלצערי כמה מבוגדי עמנו קראו להם בריונים. הצעירים האלה ששמים רעלות פנים ומגנים על מסגד אל-אקצא המבורך בגופם החשוף עם קצת אבנים, ברזל ועצים מול מכונת מלחמה ישראלית, מגנים על מסגד אל-אקצא. אנחנו צריכים לנשק את הראש והרגליים שלהם". נאום זה, על פי כתב האישום, זכה לכ-24,000 צופים בפייסבוק.
 
בפרקליטות מציינים כי "במעשיו המתוארים פרסם הנאשם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה אלימות, כשעל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא מוצאים אותו להורג ??? (ל"ת)
    אסף 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור