משפט

צו מניעה נגד ראש עיריית ר"ג: "שימוש בכספי ציבור לתעמולת בחירות"

ועדת הבחירות הוציאה שישה צווי מניעה נגד עיריית רמת גן והעומד בראשה כרמל שאמה הכהן, לבקשת חברי אופוזיציה: נטען, בין היתר, כי העירייה חילקה שוברי מתנה לילדים עם תמונתו של שאמה הכהן שהפנתה לפייסבוק הפרטי שלו והסירה תושבים וחברי אופוזיציה מקבוצות הוואטסאפ העירוניות 
מערכת ice |  6
כרמל שאמה (צילום משה שי פלאש 90)
יו"ר ועדת הבחירות האזורית השופט גרשון גונטובניק, הוציא שישה צווי מניעה נגד ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן והעירייה, בגין שימוש פסול בכספי ציבור לשם תעמולה לקראת הבחירות הקרובות.
השופט נענה לחלק מ-22 הבקשות לצווי מניעה שהגישו חברי מועצת העיר ליעד אילני (לשעבר סגנו של שאמה) ועו"ד חיה מנע, ודחה את רוב האחרות.

בין השאר קבע השופט כי עיריית רמת גן עשתה שימוש פסול במשאבי ציבור כאשר חילקה לילדי העיר דרך בתי הספר שוברי הנחה לחוגי ספורט וחינוך, שעליהם התנוססה תמונתו של כרמל שאמה הכהן וברכתו. 
כמו כן, שמו של ראש העירייה שולב בשלט כניסה למרכז הגאה ברמת גן, והחשבונות הציבוריים של העירייה ברשת הפייסבוק הפנו לדף הפרטי של ראש העירייה. השופט קבע כי "על העירייה נאסר להפנות גולשים לדף הפייסבוק הנושא את השם 'כרמל שאמה־הכהן', או לכל דף אישי של ראש העירייה ברשתות החברתיות, או לשתף תכנים שלו בהודעות הנשלחות בקבוצות הוואטסאפ העירוניות, בקבוצות הטלגרם, בדף הפייסבוק של העירייה או בכל פלטפורמה עירונית אחרת".
בעקבות הסרת מתנגדים של ראש העירייה ובכלל זה חברי מועצה, מהקבוצות העירוניות, העירייה נדרשה לאפשר לכל המעוניין בכך, בכלל זה חברי המועצה, להיות חברים בכל קבוצות הוואטסאפ העירוניות וכל קבוצה ברשתות החברתיות המופעלות על ידי העירייה.
כמו כן, נאסר על העירייה לעשות שימוש בתמונתו של כרמל שאמה הכהן בשיחות מערכת הזום העירונית. 
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רמת גן והעומד בראשה מברכים את יו"ר ועדת הבחירות על החלטתו העניינית והחכמה לדחות את עשרות הצווים שביקשו העותרים ממניעים פוליטיים לא ענייניים. ועדת הבחירות למעשה עיגנה את המצב הקיים, כפי שהצהירה עליו העירייה ולא תצטרך לשנות דבר ממחר".
"מעתירה של 617 עמודים, לא נותר דבר, מלבד בזבוז זמן התדיינות יקר, בזבוז כספי ציבור וניסיון נואש לפגוע בעובדי ציבור מסורים שלא צלח. במקום לברך על הקשר החזק של העירייה והעומד בראשה עם תושבי העיר, ומתן מענה יעיל ומיידי לצרכי התושבים, ביקשו העותרים מתוך מניעים פוליטיים אישיים לפגוע בשירות לתושב ולהפוך את בית המשפט לכלי ניגוח פוליטי, אך לשמחתנו נכשלו בכך".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מי מעכב את החקירות שנפתחו נגדו בלהב 433
    אלון 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אסור לו להיבחר שוב, יש נגדו האשמות של שחיתות ברמה הגבוהה ובנוסף מתנהג כדיקטטור כלפי הכפופים לו ולתושבים המתנגדים לו
    סגור
  • 5.
    תגובת העירייה מטופשת. להתעלם מהוצאת הצווים?
    עו״ד 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לטמון את הראש בחו״ל ולהתעלם מהוצאת 6 צווי מניעה זו תגובה מטומטמת.
    סגור
  • 4.
    היו עליו ועל משפחתו כתבות של שחיתות בעיריה ?
    אנטיאל שלפר 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא ליכודניק ויכול לעשות הכל אף אחד לא יגע בו זה לא חדש ?
    סגור
  • 3.
    מושחת
    סימה 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך הביתה
    סגור
  • 2.
    שאמה הכהן משקיע מיליונים במטרות ראווה כדי לקדם את עצמו
    רמת גנית 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאמה ראש עיר בזבזן שמתמקד במטרות ראווה כדי שיוכל אחרי זה לפרסם תמונות ולתבור לייקים, הוא אפילו מעוות את המציאות כדי שיוכל להשתמש במשפטי קידום בשנת בחירות (למשל חגג "100" לר"ג שמלאו לה 102 אבל 100 לפי יועציו הביא יותר פרסום וסיבה לביזבוז מיליוני שח שאמה מבזבז מיליונים ובפוגע בתושבי רמת גן , האיש נהנתן ובזבזן, לא ישר ולא ראוי לנהל אפילו חנות מכולת
    סגור
  • 1.
    בבת ים גרוע יותר ואפילו מדובר בפלילים
    מרכזי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש העיר העלה את תקציב הדוברות לפני כחודש מ 120 אלף שח למיליון שח, יוצר קמפיין על חשבון הציבור ולא סופר אף אחד. הכסף אם תשאלו עובר לחבריו הקמפיינרים ששלחו לו 2 דוברים נוספים בשכר של 30 אלף בשנת בחירות. שחיתות לשמה
    סגור