טלוויזיה

"חולי אהבה" בקשת 12: טלוויזיה מהנה, נוגה וחשובה

חולי אהבה" בכיכובם של איילת זורר ועמוס תמם מביאה את ההתמודדות עם מחלת הסרטן למרקע הטלוויזיוני מנקודת מבט מעניינת במיוחד. אביב עגיב בביקורת על הסדרה החדשה שעלתה בקשת 12
אביב עגיב |  4
חולי אהבה (צילום צילום מסך מתוך קשת 12)
"חולי אהבה" שעלתה אמש (שני) בקשת 12 מביאה את ההתמודדות עם מחלת הסרטן למרקע הטלוויזיוני מנקודת מבט מעניינת במיוחד: היא שמה במרכזה גם את ההתמודדות הגברית (ועל הדרך מנפצת כמה סטיגמות) , לצד ההתמודדות הנשית שמוכרת יותר. זה נושא חשוב ומקורי שמצליח לעבור את המשוכה הראשונית בהצלחה והרבה מכך בזכות תצוגות המשחק הנפלאות שהיא מציגה והתסריט המהנה .
 בסדרה, שנוצרה ע"י רונה תמיר  ושרון מימון וטל גרניט. השניים האחרונים גם ביימו, והם אחראים למחזה המצליח "סוף טוב" שעסק גם הוא בנושא והופק בהמשך לסרט הוליוודי עם אנדי מקדוואל) נמצאת עמליה (איילת זורר הנהדרת , שתמיד כיף לראות על המסך), רופאה כירוגית קשוחה ונמרצת שמתמחה בגידולים סרטניים ומאמינה בטיפול שמרני. 
 
לצידה, יש את המתמחה שהיא גם אשת הסוד שלה (שאדן קנבורה הנהדרת) ובבית מחכים לה האקס שלה, בגילומו של זוהר שטראוס,  ו-2 ילדיה המתבגרי . באופן משעשע , דמותה של זורר מאמינה בעבודתה בטיפולים שמרניים בלבד ואילו בביתה היא מציגה דווקא גישת חינוך שהיא ההיפך משמרנית, בשונה מהאקס שלה שנבעת מהמחשבה שבתו הצעירה תקיים יחסים עם בן זוגה בתוך בית המשפחה. 
עולמה של עמליה מתהפך עליה כאשר היא חושדת שהיא נושאת גידול – חשד שמתברר כאמת צרופה בסצנה אפקטיבית במיוחד שבה היא מבקשת מהמתמחה לכוון את המכשיר הארור ולספר לה את התוצאות שיהפכו את עולמה. ולא רק עולמה שלה מתהפך עליה, אלא גם של מיכה, פוליטיקאי עולה וכריזמטי שמגיע אליה לאבחון רק כדי להיווכח שיש סרטן שד גם לגברים והוא נושא אותו.
חייו מתהפכים ברגע ומפוליטיקאי פופולרי הוא הופך לארוניסט מבוהל שמצווה מיד על יועצו לנסח קמפיין גיבוי למקרה שדבר המחלה ידלוף לציבור וייפגע בפופולריות שלו. בכך יש גם ביקורת על החברה הישראלית והתפיסה הקולקטיבית. המסלול הטראגי המשותף של השניים ימזג את חייהם אחד עם השנייה כשמסביב ארנק אחד שנשכח מאחור וכל חייהם שלהם ושל יקיריהם מתהפכים ושוצפים . 
יש הרבה מעלות לסדרה "חולי אהבה". הצילום נהדר ונעשה בעדשה ברמה גבוהה ונותן תחושה "נטפליקסית" לעין. גם אם בחלקים ממנה היא מלאת פאתוס, הרי שהמעלות שלה עולות על החסרונות שלה שכן היא מתעסקת ברעיונות ואלמנטים מקוריים כמו נושא הבושה, ההדחקה וההסתרה – ע"ע כשמיכה מתבשר בבשורה הקשה כל מה שמעניין אותו זה להספיק לכנס הרצליה ולנסח קמפיין גיבוי. בהמשך, כשהוא מנסה להסתיר את זה גם מאשתו (דנה סמו), משל היה גבר שמנהל רומן ונוהג בדיסקרטיות, האמת מגיעה גם אליה ישר לדלת הכניסה (תרתי משמע) . 
בנוסף, החוזק של הסדרה מתבטא ביכולת שלה לשים במרכז העלילה גם "סרטן גברי" ובכך להציג את ההתמודדות הזו מנקודת מבט שכזו, דבר שעד היום לא נראה על המסך בכזו עוצמה והוא כשלעצמו בעל חשיבות רעיונות גדולה.
בנוסף, תצוגות המשחק משובחות לעילא. זורר, אחד האייקונים הגדולים של ישראל, שהצליחה לעשות הוליווד עוד הרבה לפני גל גדות, מביאה את הבשלות שלה עטורת השנים למסך והמשחק שלה חד ומהנה לעין.  בהקשר הזה יש לציין כי גם בעבר הרחוק היא גילמה רופאה (בבני ערובה) וגם עו"ס ("רק כלבים רצים חופשי") המשותף לאסופת הדמויות הללו בדומה לדמותה גם כאן – היא העובדה שמדובר בדמויות שמצליחות בחייהן ומביאות את עצמן לקצה - עד שאיום מבחוץ מגיע אליהן והופך את עולמן. 
 לצד כל האנסמבל הזה יש גם את נלי תגר בתפקיד אחותה של עמליה. היא מגלמת קומיקאית תל אביבית כושלת ולמרות שדמותה סטריאוטיפית להפליא – היא מצליחה לחפות עליה באמצעות תצוגת משחק משכנעת. נוסף לכל אלה חוזקה של הסדרה מתבטא ביכולת ל"נרמל" את השיח סביב מחלת הסרטן בחיק המשפחה והסביבה כמו בסצינה שבה אמה של עמליה "פולטת" את הבשורה בפני המשפחה וביכולת ולהציג את ההשלכות שלו על המעגלים הקרובים והרחוקים. 
כל אלו הופכים את "חולי אהבה" לסדרה מהנה, נוגה, עצובה וחשובה שמעבר לעבודה שהיא מציגה דרמה ישראלית משובחת – היא שמה על השולחן נושא שחשוב לצפייה ולמודעות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעולה
    יהודית 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סדרה מצויינת ואיכותית ברמה גבוהה שחקנים מצויינים
    סגור
  • 2.
    רעננה
    חן 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איילת זורר במשחק מצוין. נגיעה בנושא סרטן מורכבת והמשחק של אילת זורר נגע בחמלה בנושא הכאוב הזה. סצינת הסיום של הפרק, בה היא בתנוחת עובר על הרצפה-גאונית בעיני. שאפו ??
    סגור
  • 1.
    להביא שחקנית ישראלית שחיה בחול לשחק בארץ בתקופה שבה
    אוריה 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם נאנקים תחת הטרגדיות בישראל זה שיא החוצפה והניתוק. קשת זה ערוץ מיותר ועלוב.
    סגור
  • הסרט, מן הסתם, לא צולם בתקופה הזאת.. (ל"ת)
    חן 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור