תקשורת ומדיה

הפרזנטורית החדשה של "גלובס": המו"לית אלונה בר און

לקראת המעבר של גלובס לחומת תשלום, מו"לית העיתון מנסה לשכנע את הקוראים לרכוש מנוי דיגיטלי, ולהציל אותו מגורל הפרינט הידוע מראש
כתבי אייס |  2
אלונה בר און (צילום יח"צ)
למכור פרינט באמצעות וידאו: מו"לית "גלובס" אלונה בר און עשתה באחרונה צעד לא שגרתי כשהופיעה בעצמה מול המצלמות וקראה לקוראים לרכוש מנוי לאתר האינטרנט של העיתון, על רקע המעבר הקרוב של אתר גלובס ל"חומת תשלום". 
זוהי הפעם הראשונה שבה מו"לית של עיתון בישראל מובילה קמפיין מסוג זה, אף שבארץ חומת התשלום הפכה נפוצה יותר ויותר - הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ ב-2013 עם חומת תשלום לתכני העיתון. לפני כשנה וחצי הצטרף גם TheMarker, שניהם תחת המו"ל עמוס שוקן, ובחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תוכני פרימיום תחת המותג ynet+.
 
על רקע גסיסת הפרינט, מהלך בו מו"לית של עיתון נעמדת בחזית המאבק על הישרדות העיתון, ומנסה למכור את המוצר התקשורתי שבידיה, אינו דבר של מה בכך. בפנייה המצולמת אל הקוראים מונה בר און את יתרונות העיתון ואת המורשת אותה היא מנסה לשמר כבתו של מייסד "גלובס", חיים בר און. לדבריה, ברבות הימים, לאחר פטירתו של בר און האב ב-1998, "העיתון עבר לבעלות אחרת שבה הערכים של אבא שלי נדחקו וסוג העיתונות שאותה הוא הוביל התפוגג".
לפני כשנה רכשה בר און את "גלובס" לאחר מאבק עיקש מול האוליגרך ואיש העסקים הרוסי דוד דוידוביץ'. לטענתה, היא עשתה זאת כדי לקדם עיתון "ללא עסקאות הון-שלטון"; "בלי פייק ניוז וכותרות מטעות"; וכזה שמכיל "שיח ביקורתי אך לא שלילי, נוקב אך לא פוסל".
אין זו הפעם הראשונה בה בר און עומדת בפני המצלמה לצורך קידום עסקיה. לפני כשנתיים הופיעה בסרטון של חברת הנדל"ן בית וגג, בה היא משמשת יו"ר. הסרטון עסק בפרויקט פינוי-בינוי של החברה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. במהלך הסרטון נקטה בר און בגישה דומה לזו שבסרטון של גלובס, והעידה על הקשר האישי-משפחתי בינה לבין המיזם אותו היא מקדמת.
 
לאור הפסדים בקרן בית וגג מאז 2014, בהצבעה בקרב משקיעים מנובמבר האחרון לא הצליחה הקרן להביא לרוב הדרוש בהארכת תוקפה. אולם, בהצבעה מחודשת שהתקיימה בדצמבר האחרון, זכתה הקרן לאמון מצד 90% מהמשקיעים אשר ראו לנכון להאריך תוקפה עד 2023.
יש לציין כי בעבר ניסה גלובס לגבות תשלום על תכניו, אולם הניסיון כשל. בינואר 2015 החל האתר להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. אז עשה זאת  גלובס מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, אך כעבור מספר חודשים חומת התשלום הופסקה. יש לקוות עבור גלובס, כי הניסיון השני של הצבת חומת התשלום יצלח כסיבוב השני של קרן בית וגג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות של גלובס..
    כן 01/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גלובס יאבד את קוראיו.. היחיד שיכול להרשות לעצמו תשלום על תכנים זה הארץ מכיוון שיש לו ציבור שישלם לא משנה אם העיתון גרוע והארץ לטעמי מזמן לא עיתון איכותי אבל עדיין יש קבוצת הומוגנית שגם הולכת ונהיית קטנה שתשלם . לגלובס אין את זה ולא לאף עיתון אחר צורך העיניין. גלובס אם תעשו זאת תפסידו בטווח הקצר והארוך והסימן הטוב ביותר זה שצייצני המתחרים מחייכים ששומעים על זה.
    סגור
  • 1.
    בדיחה
    נו באמת 01/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא אשלם שקל אחד כדי לקרוא את כתבות הליקוקים והחנפנות
    סגור