תקשורת ומדיה

תקרית הזויה בוועידת האקלים: מדוע קארין אלהרר נותרה בחוץ?

בשל בעיות נגישות והעדר אפשרות להכניסה עם כיסא הגלגלים לוועידה, נאלצה שרת האנרגיה של ישראל לחזור למלון. לפיד: "אי אפשר לדאוג לעתיד, לאקלים, ולקיימות אם לא נדאג קודם לבני האדם, לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות", איך הפתיע ינון מגל בתגובתו?
מערכת ice |  3
קארין אלהרר (צילום פלאש90)

מבוכה בוועידת האקלים בגלזגו. בעוד שראש הממשלה נפתלי בנט סיים הערב (שני) את הנאום שלו, שרת האנרגיה של ישראל קרין אלהרר המתינה כמעט שעתיים מחוץ לאולם הוועידה. הסיבה ההזויה הייתה בעיות נגישות, כאשר לא הצליחו להכניס אותה למתחם. 

אלהרר הסבירה: "נסעתי לוועידת האקלים כדי לקדם מאבק משותף במשבר האקלים דרך פגישות עם מקביליי בעולם. לצערי זה לא התאפשר בגלל בעיית נגישות, שבשנת 2021 כבר אין לה מקום. כולי תקווה שהלקחים מהיום הזה יופקו". אפילו ינון מגל הפתיע.

טל שניידר הסבירה: "שרת האנרגיה קארין אלהרר לא הצליחה להיכנס לאולם הועידה. במשך שעתיים, הציעו לה המארגנים לעבור (עם הרכב הסעות) מנקודה לנקודה ברחבי מרכז הכנסים, כאשר הציעו לה בסופו של דבר לעלות על שאטל שיסיע פנימה. הבעיה היחידה שנוצרה - לאותו השאטל לא היתה נגישות לכסא גלגלים והיא נותרה מחוץ לועידה".
שר החוץ וראש מפלגתה ביש עתיד, יאיר לפיד, צייץ: "הערה למארגני ועידת האקלים בגלזגו: אי אפשר לדאוג לעתיד, לאקלים, ולקיימות אם לא נדאג קודם לבני האדם, לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות. מברך מכאן את שרת האנרגיה המצוינת שלנו קרין אלהרר, על פעילותה למען איכות הסביבה והאנרגיות המתחדשות".
 

נדב איל צייץ: "שרת האנרגיה קארין אלהרר נאלצה לשוב חזרה למלונה באדינבורו אחרי שהתבקשה לעלות על שאטל לא נגיש ליושבים בכסא גלגלים, הגורמים הבריטים בשטח סירבו לאפשר לה להיכנס בדרך אחרת. לכן לא נכחה בנאום רהמ בנט. מה שכן, מקפידים פה על כוסות רב פעמיות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כשלון מס׳ 2:
    בזבוז כספי ציבור 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת העולם זקוק ש-140 אנשים מישראל יטוסו לכנס הזה ויזהמו את העולם בשביל זה? לא מספיק נציג אחד לצורך כך?
    סגור
  • 2.
    כשלון מס 1:
    בזבוז כספי ציבור 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה מגוחך זה שמשלחת ענק מישראל (יותר מ-130 איש) יצאה להציל את העולם כולו ממשבר האקלים וכולם חוגגים ונופשים בבתי מלון על חשבון המדינה (כי נציג אחד בלבד זה לא מספיק בשביל לייצג את ישראל הקטנה שבקושי מזהמת), אבל, אף אחד מהם לא הצליח להועיל או לעזור לגברת להכנס פנימה. חבורה לא יוצלחת של חוגגים הוללים ומתגבשים בגיבושונים שונים בארץ ובחו״ל.
    סגור
  • 1.
    קיבלה מצחצלת לפנים
    בן זיני 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את חושבת שכולם נאורים ואנחנו מאחור..
    סגור