השוק

פרטנר גייסה 26 אלף מנויים והפכה לחברת הסיבים הגדולה בישראל

פרטנר הפכה לחברה עם מספר המנויים הגדול ביותר בתחום הסיבים שהוא במרכז העשייה של חברות התקשורת הישראליות; החברה הגדילה את ההכנסה ממנוי ל-54 שקל והפחיתה את החוב ב-60 מיליון שקל
ניצן כהן |  3
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
חברת התקשורת פרטנר סגרה רבעון לא רע בכלל. רגע לפני שצוללים לנתונים כדאי לשים לב לפרט חשוב, אבל פחות רלוונטי כרגע, והוא הרווח הנקי.
הרווח הנקי של פרטנר אמנם ירד אבל צריך לזכור שכל חברות התקשורת נמצאות בתהליך משמעותי של השקעות בתשתיות ומעבר של לקוחות מתשתיות אינטרנט על קווי נחושת לתשתיות הסיבים ובתחום הסלולר מתבצע מעבר (איטי) אבל הוא מתבצע לדור-5 כששני התהליכים האלה מחייבים השקעות ענק.
 
עכשיו, אחרי שהבהרנו את הדברים נעבור למספר פרטים חשובים בדוחות של פרטנר. נתון אחד משמעותי הוא קצב ההצטרפות לשירותי האינטרנט בתשתית הסיבים האופטיים וכאן אנחנו רואים נתון מצוין. פרטנר גייסה 26 אלף מנויי סיבים חדשים ברבעון אחד. מצבת לקוחות הסיבים של החברה עומדת על 325 אלף מה שהופך אותה לחברת האינטרנט בסיבים הגדולה בישראל ונזכיר שוב: מדובר בנתון סופר חשוב כי הוא מנוע הצמיחה האמיתי של כל חברות התקשורת אם הן חפצות חיים.
נתון נוסף מעניין (וחשוב) שעולה מדו"חות פרטנר הוא ההכנסה ממנוי (ה-APRU) וגם כאן החברה מציגה נתון טוב שמגלה כי ההכנסה ממנוי עלתה ברבעון הראשון ב-6 שקלים ל-54 שקל. נסביר רגע את הנתון הזה. התחרות בין חברות התקשורת הפכה בשנים האחרונות למשחק של מחיר וזה אומר שההכנסות נשחקו עד דק. כרגע המצב שהחברות האלה מחפשות את דרכן כיצד להגדיל את ההכנסות ממנוי משלם וזה אומר לתת לו ערך אמיתי ולספק לו את התשתית הנכונה כך שישלם יותר וכאן פרטנר מצליחה לעבור את התהליך הזה וזה נתון חשוב מאוד.
עוד נתון חשוב הוא נושא מנויי הסלולר. כאן פרטנר מראה ירידה במספר הזה אבל צריך להסתכל על הנתון הזה באספקלריה הנכונה. פרטנר ניקתה ברבעון הקודם את המאזן שלה והעיפה ממנו מנויי סלולר שמהותם לא ברורה. כלומר אם נניח שחיברתם את השער החשמלי בכניסה לחניה בבניין לרשת הסלולר של פרטנר הרי לא ניתן להתייחס לשער של החניון כמו מנוי סלולר רגיל שמקיים אינרקציה מתמשכת עם החברה, צורך שירותים מתקדמים כמו נדידה בטיסות לחו"ל, טלוויזיה וכן הלאה והנתונים האלה עיוותו את המאזן של החברה.
אבי גבאי, מנכ"ל החברה ומרכיב חשוב בדבוקת השליטה בה, קיבל החלטה אמיצה וזה לנקות את המאזן מהמנויים האלה מה שאומר שבשלב הראשון נראה ירידה במספר המנויים ובשלב הבא נראה מספר, שגם אם יהיה נמוך יותר, ישקף טוב יותר את המציאות וזה חשוב מאוד למשקיעים בשוק ההון.
אם כן, בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.707 מיליון מנויים, בהשוואה ל-3.063 מיליון מנויים ברבעון הראשון לשנת 2022 (הקיטון נובע כאמור מכך שבסוף שנת 2022 ביצעה החברה שינוי במדיניות ספירת המנויים, אשר הוביל לגריעתם של 283 אלף מנויי סלולר מהמצבת הכוללת, זאת לצד ירידה נטו של 59 אלף מנויי משרד החינוך, אשר מלכתחילה הצטרפו לתקופה מוגבלת).
עכשיו נעבור לנתון החשוב באמת (לא שהנתונים הקודמים פחות חשובים אבל זה נתון סופר-חשוב) והוא החוב של החברה. היקף החוב נטו של פרטנר הסתכם בסוף הרבעון הראשון ב-660 מיליון שקל שזה ירידה של 60 מיליון שקל בהשוואה ל-720 מיליון שקל ברבעון המקביל. המשמעות של הנתון הזה היא שבסופו של יום בעידן של ריבית גבוהה ואינפלציה גבוהה, ככל שפרטנר תעביר משאבים לצמצום החוב (שנזכיר רובו ככולו נובע מהשקעה בתשתיות) הרי שהוצאות המימון שלה יפחתו ויקל עליה במעלה הדרך להטות יותר משאבים לפיתוח העסקים.
עכשיו קצת מספרים מהדו"ח: ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-862 מיליון שקל, עלייה של כ-1% בהשוואה ל-854 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-709 מיליון שקל, עלייה של כ-3% בהשוואה ל-690 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022. ההכנסות מציוד הסתכמו ב-153 מיליון שקל, בהשוואה ל-164 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2022.
הרווח התפעולי הסתכם ב-57 מיליון שקל, בהשוואה ל-72 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022. ה- EBITDA המתואם הסתכם ב-245 מיליון שקל, בהשוואה ל-257 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2022 והרווח הנקי הסתכם ב-28 מיליון שקל, בהשוואה ל-39 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר אמר: ״פרטנר ממשיכה להוכיח את עצמתה בתחום הסיבים, עם מערך מכירות חזק ויעיל. אנו מתמקדים בהמשך פיתוח התשתיות עבור לקוחותינו ובחיזוק המערכים הפנימיים. במקביל, אנו ממשיכים בתכניות שלנו למקסום פוטנציאל הצמיחה בכלל ערוצי הקשר עם הלקוחות במגזר הפרטי והעסקי. מניסיוננו, תהליכים אלה יפגשו את התוצאות שאנו מכוונים אליהן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתה רציני?
    סים 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההסבר היחיד למה שנכתב בכתבה זה שהיא מוזמנת מהמנכ"ל עצמו. החברה מדממת מזומנים, איבדה מחצית ערכה בפחות משנה , לקוחות ועובדים נוטשים אותה. אי אפשר לנהל חברה עסקית, רזה ותחרותית כפי שניהל את המונופול השמן והדורסני... רק חבל שהרס את אחת החברות הטובות שהיו בשוק הישראלי.
    סגור
  • ולראיה... פורסם יום אחרי
    סים 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://www.calcalist.co.il/local_news/article/bjzdx03i3
    סגור
  • 1.
    מזל שהשוק מבין קצת יותר מהכתב - המניה צוללת (ובצדק).... (ל"ת)
    חוחי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור