השוק

בנק הפועלים מעלה את תחזית האינפלציה; מדד מאי יהיה גבוה

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעלה את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה ל-3.3%; בהר אומר כי לאור ההתמתנות בפעילות הכלכלית בישראל, בנק ישראל יוכל להמתין עם העלאת ריבית נוספת
ניצן כהן |  2
ויקטור בהר (צילום ענבל מרמרי, shutterstock, Magma Images)
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעלה את תחזיות האינפלציה לטווח של 12 חודשים קדימה. להערכת בהר האינפלציה בטווח הזה תגיע ל-3.3% בעיקר בשל ההתחזקות של הדולר בשבוע האחרון.
"אנחנו מעלים את תחזית האינפלציה ל- 12 החודשים הקרובים לשיעור של 3.3%. העלינו את התחזית לחודשים יוני ויולי, בעיקר על רקע הפיחות בשער השקל, כמו גם צפי לעליות מחירים גבוהות יותר בסעיף המזון. שלושת מדדי המחירים הקרובים צפויים לעלות במצטבר ב-1.2%. אנו עדיין מעריכים שהסיכון הוא לאינפלציה גבוהה יותר, שנובעת מהמשך עליית השכר, ומהשפעות של האינפלציה הגבוהה בעולם.
 
"הממשלה ייצבה את מחיר הדלק בחודשים האחרונים דרך שינויים תכופים במס הבלו, דבר שמצמצם מעט את השפעת שער החליפין על האינפלציה. בטווח המידי עיקר השפעת הפיחות היא דרך סעיף נסיעות לחו"ל. בהמשך מושפעים כל מחירי היבוא, החל מכלי רכב ועד מזון" אומר בהר.
באשר למדיניות המוניטרית אחרי העלאת הריבית האחרונה והמסרים היוניים של נגיד בנק ישראל, אומר בהר כי "הוועדה המוניטרית העלתה את הריבית לרמה של 4.75%. המסר מההודעה היה שהמדיניות תהיה תלוית נתונים - "תוואי הריבית יקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה". בראיונות בתקשורת של הנגיד המסר היה "יוני" יותר.
"הבנק המרכזי מעריך שהריבית ברמתה היא מרסנת וניתן להמתין ולראות אם האינפלציה אכן מגיבה. אלא שמאז החלטת הריבית חל פיחות בשער השקל, הציפיות לאינפלציה עלו, ועתה השווקים מצפים לעוד עליית ריבית אחת. הציפיות לאינפלציה לטווח הבינוני והארוך נמצאות בתחום היעד, ויתכן שלאחר פרסום מדד מאי (צפוי להיות גבוה ברמה של 0.7%) נראה גם את הציפיות לטווחי הזמן הקצרים מתקרבים ל- 3%, וזה יאפשר לבנק ישראל להמתין עם הריבית הנוכחית. הפתעה כלפי מעלה במדד או המשך פיחות עשויים להביא לעליית ריבית כבר באחת מההחלטות הקרובות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנקים
    קובי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן אזרחים סוג זיין במקום להפגין נגד הממשלה ולנסות להפיל אותה תיצאו להפגין נגד הבנקים כחה מספרים לנו אינפלציה אינפלציה והבנקים החזירים עושים ים של כסף על הגב של כולנו עוד ריבית ועוד ריבית ואתם שיש לכם משכנתה צאו להפגין נגד הבנקים תעשו לזה סוף
    סגור
  • 1.
    אין נביאים.
    דוד 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל לוט בערפל אף כלכלן בכיר ככל שיהיה לא יכול להעריך את השנה הקרובה. שיקום כלכלן אחד שיגיד שהתריע לפני שנה שריבית הפריים תהיה 6.25.
    סגור