נדל"ן ותשתיות

ענף הנדל"ן נגד הממשלה: "חסרים 140,000 פועלים, אין אחריות"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו,  בכנס של קהילת החדשנות Fintech.il: ״בישראל חסרים היום 140 אלף פועלים בענף הבנייה, מתחילת המלחמה גויסו רק עשרות בודדות של עובדים זרים, אף גוף במדינה לא לוקח אחריות על העניין״
כפיר אדר | 
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
קהילת החדשנות Fintech.IL , מכון G city לנדל״ן ו-Contech ערכו אתמול כנס "חדשנות פיננסית בעולם הנדל״ן״. בכנס השתתפו מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה עו"ד אמנון מרחב, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מנכ"לית מכון G City לחקר נדל"ן באוניברסיטת רייכמן, ד"ר אפרת טולקובסקי, המנהל האקדמי של מכון G City לנדל״ן באוניברסיטת רייכמן, פרופ' אמנון להבי, ובכירים נוספים מענף הנדל״ן והפיננסים בישראל.
סרוגו אמר בכנס: "בישראל חסרים היום 140 אלף פועלים בענף הבנייה, מתחילת המלחמה גויסו רק עשרות בודדות של עובדים זרים, אף גוף במדינה לא לוקח אחריות על העניין״.
 
נדונו סוגיות מרכזיות בתחומי הנדל״ן בישראל, מהמחסור החמור בפועלים זרים, דרך התכנון מחדש שמדינת ישראל תצטרך לעבור כדי להכיל את כמות האזרחים ההולכת וגדלה ועד הקשיים של שילוב הטכנולוגיות הפיננסיות במגזר הערבי  בישראל- עקב קשיי אימוץ וחסמים תרבותיים נוספים.
שמואל בן טובים, מנכ״ל קהילת החדשנות FIntech.IL- "הכנס נועד על מנת להציע פתרונות פינטק לסוגיות מימוניות ופיננסיות  שמעסיקות את ענפי הנדל״ן והבינוי.  שיתוף פעולה בין החברות, לבין משרדי הממשלה העוסקים בנושא יאפשרו לנו לקדם את הנושאים החשובים הללו ולאפשר התקדמות ופיתוח של תעשיית הנדל״ן המקומית, ולא פחות חשוב מכך- התעשייה הטכנולוגית שנוגעת לעולמות הנדל״ן״.
מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, עו"ד אמנון מרחב: "אני חסיד גדול של קהילות חדשנות, של חיבור במסגרת אחת את כל השחקנים, בעלי גוונים שונים, שמדברים את אותה שפה. אחת החוזקות המדהימות שנוצרו במדינה בשנים האחרונות ועוזרות להאצת והצמחת המשק. תפיסת משרד הכלכלה כיום היא שדווקא במקום שיש מנועים שרצים קדימה, כמו בעולם ההייטק, שם נכון להשקיע"
פרופסור אמנון להבי, המנהל האקדמי במכון G City לחקר נדל״ן באוניברסיטת רייכמן: "מטרת הכנס היא ליצור דיון סינרגי תוך התבוננות אל העתיד של שוק הנדל"ן וענף הבניה, ובמובן רחב יותר כיצד יתממשקו בעתיד עולמות התוכן הפיזי והדיגיטלי במסגרת החשיבה על פעילות שווקים, ערים חכמות, ועל פרויקטים שאפתניים של שימושי קרקע ותשתיות ובראשם פרויקט המטרו – שילווה כל עיסוק בחשיבה הזו ב-15-20 שנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה