ראול סרוגו: סוחב שקי המלט שהפך לנשיא התאחדות הקבלנים

מי אתה ראול סרוגו? הוא החל את דרכו מלמטה בחברה המשפחתית, והיום עומד בראש הגוף הגדול בענף הבנייה. בדרך הוא גם הספיק למתג את מכבי ראשון לציון כמועדון המוביל בענף הכדוריד. 

מערכת ice | 
ראול סרוגו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראול סרוגו יליד 1963, הוא קבלן ויזם ישראלי, ומהשמות המזוהים ביותר עם ענף הבנייה. סרוגו הוא מבעלי חברת סרוגו יזמות ובנייה, ועומד בראש לשכת הקבלנים בוני הארץ. בעבר היה יו"ר מועדון הכדוריד של מכבי ראשון לציון.
ביוגרפיה עסקית
סרוגו נולד לראובן ולשרה, ציונים שעלו לארץ מארגנטינה. את לימודי היסודי השלים בבת ים ואת לימודי התיכון בתל אביב. בחופשות, כך הוא מספר, למד את ענף הבנייה מלמטה: כאשר סחב שקי מלט ועבד בריצוף באתרי חברת הבנייה המשפחתית, שהקים בשנות ה-60 אביו, שביקש להיות שותף פעיל בבניית הארץ.
במסגרת שירותו בצה"ל סיים סרוגו קורס קצינים בהצטיינות, והוא בוגר תואר ראשון בלימודי הנדסה תעשיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במינהל עסקים (כמצטיין דיקן),  מטעם אוניברסיטת תל אביב.
ב-1990 החל סרוגו לעבוד באופן רשמי בחברת הבנייה המשפחתית, אשר תחת ניהולו בנתה לה מוניטין גם כאחת מחלוצות ההתחדשות העירונית בישראל. בין הפרויקטים הבולטים עליהם חתומה החברה ניתן לציין את מגדלי HI LIFE ברמת השרון ובהוד השרון, מתחם היוקרה NESS VILLAGE בנס ציונה, מלון ויסטה באילת ומלון סופיה (הנקרא של שם סבתו של סרוגו) על חוף הכנרת.
כיום חולשת החברה על מגוון פרויקטים למגורים, משרדים ומלונאות –  ואף שהרחיבה את פעילותה, היא מקפידה לשמור על צביון של חברת בוטיק משפחתית. בהתאם לכך בעלי החברה הם ארבעת האחים לבית סרוגו, ראול סרוגו, יואב סרוגו, יצחק סרוגו וסופיה יוכלמן סרוגו לוין.
לצד העסק המשפחתי, פעיל סרוגו כבר למעלה מחצי יובל מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ - גוף הפועל בתחומי הדיור, הבינוי ציבורי, השיפוצים והתשתיות. ב-2019 זכה סרוגו בבחירות לנשיאות ההתאחדות וב-2022 נבחר לקדנציה נוספת.
יד ביד לכדוריד
סרוגו, נשוי לדפנה ואב לשלושה, מתגורר בראשון לציון. הקשר שלו לעיר היין מתבטא בין היתר גם בהיבט הספורטיבי. בראשית המילניום הוא מונה ליו"ר מועדון הכדוריד של מכבי ראשון לציון – כשתחת ניהולו ובתמיכתו, המשיכו קבוצת הבוגרים וקבוצות מחלקת הנוער לבסס את מעמדו של המועדון בטופ של הענף. בנוסף כיהן בתפקידים בכירים האיגוד הכדוריד. ב-2019, אחרי 17 שנים, הודיע סרוגו על עזיבת מכבי ראשון לציון. את מקומו במועדון תפס איש העסקים וכדורידן העבר, אריק אלקלעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה