יוסי פרשקובסקי: יו"ר החברה המשפחתית שהפכה למעצמת נדל"ן

מכורם ליזם, מחקלאות לנדל"ן – האיש שהוביל את המהפכה ומיצב את המשפחה כאחת הכוחות המשפעים בתחום. מי אתה יוסי פרשקובסקי?
מערכת ice | 
יוסי פרשקובסקי (צילום גבע טלמור)
יוסי פרשקובסקי, יליד 1963, הוא יזם ישראלי המשמש יו"ר חברת פרשקובסקי השקעות ובניין - חברה ציבורית העוסקת בנדל"ן על גזרותיו השונות: בנייה חדשה, התחדשות עירונית, דיור בר השגה, נדל"ן מסחרי והשקעות – בישראל ומעבר לים.
ביוגרפיה עסקית
כנצר למשפחה החקלאית הנמנית על מייסדות ראשון לציון, את צעדיו הראשונים עשה פרשקובסקי ככורם. עם סיום תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת באקינגהאם באנגליה, החל התמחות במשרד עורכי דין בתל אביב. כשאביו, ארנון, החליט לשנות כיוון ולנתב את החברה המשפחתית מחקלאות לנדל"ן, היה יוסי מהאחראיים להגשמת החזון. המהלך כלל את הקמת פרשקובסקי מניבים ב-1983, כשמאוחר יותר הוקמה חברת א.ש.י פרשקובסקי, ובהמשך ייסדו בני המשפחה, ההורים ארנון עדנה, והבנים יוסי ושרון את חברת פרשקובסקי השקעות ובניין, שהפכה לחברת האם. בשנת 2007 הונפקה החברה בבורסה בתל אביב.
אחד ממאפייני החברה נוגע לשמירה על הפן המשפחתי, כשהשדרה הניהולית הבכירה כולה מבוססת כולה על בני משפחה: ארנון הוא נשיא החברה, עדנה היא דירקטורית והמעצבת הראשית, יוסי, הבכור, משמש כיו"ר הדירקטוריון, שרון הוא מנכ"ל החברה וחברת הבת א.ש.י פרשקובסקי. אשתו סוזי, היא סמנכ"לית השיווק. לצידם מכהנת הבת מאיה כיועצת המשפטית, כשבעלה חיים קראדי, הוא מנכ"ל חברת הבת פרשקובסקי מניבים.
לפי דיווחי החברה (ממרץ 2022), המסכמים את 2021 – את השנה היא סיימה ברווח נקי של 354 מיליון שקלים – גידול של 46% לעומת השנה שקדמה לה, אז עמד הסכום על 243 מיליון שקלים. הרווח התפעלי הסתכם ב-2021 ב-456 מיליון שקלים, גידול של 32% ביחס לשנה שקדמה לה, אז עמד הסכום על 345 מיליון שקלים. עוד מציינת החברה כי ב-2021 הונה העצמי גדל בכ-366 מיליון שקלים – מסך של 987 מיליון שקלים, לסך של 1.353 מיליארד שקלים. נכון לדצמבר 2021, נסחרת פרשקובסקי לפי שווי של כ-3.019 מיליארד שקל, בעקבות עלייה של כ-50% בערך המנייה ב-12 חודשים.
 

מגורים, מסחר, תיירות
נכון לסוף 2021, לפרשקובסקי כ-2,635 יחידות דיור בשלבים שונים של בנייה, תכנון ועתודות קרקע.  בנוסף, לחברה יותר מ-2,000 יחידות דיור בפרויקטים מותלים באישור תב"עות ובייזום בתחום ההתחדשות העירונית (בכפוף לאישור תב"ע והוצאות היתרים).
אחד ממוקדי הפעילות של החברה כיום הוא במתחם האלף המתרומם על הדיונות במערב ראשון לציון, שם היא מקדמת שני מיזמים בנפח גבוה. מדובר בפרויקט מילניה – שני מגדלים משרדים המחוברים בגשר – במונומנט שמזכיר את שער הניצחון בפריז. ב-2019 רכשה חברת הביטוח מגדל כמחצית מזכויות הבנייה תמורת כ-300 מיליון שקלים. באותו המתחם, זכתה פרשקובסקי ב-2020 במרכז הענק לרכישת 24 תמורת כ-166 מיליון שקלים – ובכוונתה להקים בשטח מתחמי מסחר, תיירות, מוסדות ציבור ומגורים, בדגש על השכרה ארוכת טווח.
מיזם בולט אחר של החברה הוא South Gate בהרצליה. מדובר פרויקט בעירוב שימושים המתעתד להפוך למוקד ההיי-טק המרכזי של העיר ואזור השרון – ולשלב בין משרדים וחללי עבודה לדירות, מלון, ומתחם מסחרי הכולל מסעדות בתי קפה ומוקדי בילוי. בדצמבר 2021 בישרה החברה כי זכתה בהתמחרות לרכישת פרויקט פרי פלייס ברחובות תמורת כ-370 מיליון שקלים.
"יש המון סוחרי חלומות ולא סוחרי מציאות, וכדי למכור את החלום — צריך מישהו שיקנה את החלום הזה. אני לא מוכר חלומות, אני מוכר מציאות", הצהיר בריאיון ל"כלכליסט" באפריל 2022.
פרשקובסקי נשוי ואב לשלושה, אחד מתחביביו הבולטים הוא טניס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה