נדל"ן ותשתיות

השקעה של 125 מיליון שקל: מפעל מחזור חדש בעפולה

מפעל המחזור החדש של ורידיס אינוויורמנט הישראל נחנך היום בעפולה. צפוי לקלוט 40 אלף  טון של פסולת בחודש מעשרות יישובים בין חדרה לגליל המזרחי ולהפריד את הפסולת לפי סוגים. המשרד להגנת הסביבה העניק 37 מיליון שקל להקמה
אביחי דלאל | 
מפעל המחזור החדש של ורידיס (צילום ורידיס)
מפעל  המחזור החדש של חברת ורידיס אינוויורמנט הישראלית נחנך היום (ראשון) אזור התעשייה בעפולה לאחר כשנתיים של בנייה. מדובר במפעל מיון הפסולת הגדול באזור הצפון אשר צפוי לקלוט כ-40 אלף טון של פסולת בחודש מעשרות יישובים בין חדרה לגליל המזרחי ולהפריד את הפסולת  לפי סוגים. בניית המפעל מוערכת בהשקעה של 125 מיליון שקל כ-37 מיליון שקל מתוכם, המשרד להגנת הסביבה העניק.
ורידיס החלה בהקמת המפעל בשנת 2019, בנוסף למפעל ה-RDF שהקימה ומפעילה ורידיס בחירייה. המפעל בעפולה נבנה במבנה סגור, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. כאמור לפני כשנתיים החלה ורידיס בהקמתו של מפעל המיון החדש והמתקדם. במפעל החדש כ-60% מהפסולת הנכנסת תעבור הפרדה ומיון והחומרים ברי המיחזור יועברו למתקני מיחזור לפי סוג החומר המופרד. הפסולת מופרדת לזרמים של קרטון, שקיות פלסטיק, PET ,HDPE ,PP, מתכות ברזליות, מתכות אל ברזליות (אלומיניום) ומיקס פלסטיק.
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל התייחסה ואמרה כי: "הקמת מתקן מיון חדש בעפולה, היא אבן דרך נוספת בשינוי הדרמטי שאנו מבצעים בטיפול בפסולת בישראל. מדינת ישראל מטמינה כ-80 אחוזים מהפסולת שלה כיום, דבר המזהם את הקרקעות שלנו, את המים שלנו ואת האוויר שאנו נושמים. החזון שהצבתי עם כניסתי לתפקיד הוא להביא את מדינת ישראל ל-20 אחוזי הטמנה עד שנת 2030, ול-0 אחוזי הטמנה בעתיד. הקמת מתקן מיון זה תהווה פתרון אזורי לפסולת מעורבת שכל כך נחוץ לנו, ותקדם אותנו אל עבר הגשמת החזון אותו אני מובילה להפחתת ההטמנה"
ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ הוסיף כי: ״מפעל המיחזור שאנו חונכים היום הוא חלק מהחזון של העיר עפולה להפוך לעיר ירוקה. את היסודות למפעל הזה הנחנו לפני כ15 שנים במהלכם עבר גלגולים שונים עד שהגענו לרגע המרגש הזה בו אנו חונכים היום את המפעל החדש והמדהים הזה. עיריית עפולה ותושבי עפולה שמחים להיות שותפים מלאים למיזם האדיר הזה״
מנכ"ל ורידיס אילן בן סימון סיפר כי: "מפעל המיון והמחזור עפולה הוא מהמובילים והחדשניים בעולם. המפעל נבנה בהשקעה משותפת של חברת ורידיס והמשרד להגנת הסביבה, בהיקף של כ- 125 מיליון שקל. כדי להבטיח את הצלחת המפעל ולוודא שהשקעת המדינה לא תרד לטמיון, עליה לעצור באופן מיידי את פעילותן של כל תחנות המעבר הפיראטיות"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה