נדל"ן ותשתיות

הבהלה לשטחים לוגיסטיים: ביקוש שיא לשטחי אחסון במרלו"ג החדש באשדוד

 3700 מ"ר של שטחי אחסון לוגיסטיים נרכשו בעלות של 40 מיליון שקלים במרלו"ג החדש "האומן 18" שיוקם בסמוך לנמל אשדוד. "התאוששות הכלכלית של המשק לאחר הקורונה ובצמיחה חסרת התקדים במסחר המקוון" 
אריאל נוי | 
מרכז לוגיסטי אשדוד (צילום ימית סטודיו)
השפעות תום עידן הקורונה הביא לגידול במסחר המקוון, והצמיחה של ענפי השילוח השונים. מה שמוביל  באופן עקבי לביקוש גדול לשטחי אחסון ברחבי הארץ. המרכזים הלוגיסטיים לסחורות (המרלו"גים), הפכו לקרקע מבוקשת לא רק מצד חברות בינלאומיות שנחתו בישראל, אלא גם עבור יבואנים מקומיים והתעשייה המסורתית.
בריזה נדל"ן מקבוצת אתגר נדל"ן דיווחה השבוע על ביקוש שיא ברכישת תאי אחסון לוגיסטיים במרלו"ג החדש "האומן 18", שייבנה בעורף נמל אשדוד בעלות של כ-300 מיליון שקלים וייפתח בעוד כשלוש שנים. המרלו"ג החדש, שישתרע על פני 15 דונם ויתנשא לגובה שלוש קומות מעל קומת קרקע, מיועד להיבנות במיקום אסטרטגי.
מנתוני בריזה נדל"ן עולה כי חברת משקאות גדולה, למשל, רכשה שטח של 800 מ"ר במרלו"ג החדש בעלות של 9.2 מיליון שקלים, לפי 11,500 שקלים למ"ר. יבואן רהיטים גדול רכש שטח של 1600 מ"ר בעלות של 18.5  מיליון שקלים, לפי 11550 שקלים למ"ר. שמאי מקרקעין רכש שטח של 300 מ"ר להשקעה בעלות של 3.3 מיליון שקלים. משקיע מאזור המרכז רכש ארבעה מחסנים באחת הקומות בשטח של  1000 מ"ר בעלות של 9 מיליון שקלים, לפי 9,000 שקלים למ"ר.
בחברה ציינו השבוע כי הסיבות לביקוש הגובר לתאי אחסון לוגיסטיים תלויות בהתאוששות הכלכלית של המשק לאחר הקורונה ובצמיחה חסרת התקדים במסחר המקוון, שהוא תולדה של הצמיחה הדמוגרפית בישראל.
מעבר לכך, פתיחת השוק הישראלי לייבוא מקביל ופתיחתו המיועדת של נמל פרטי באשדוד יגרמו לעליה בכמות הסחורות המיובאות לישראל, מעצימים את הצורך בתאי אחסנה לוגיסטיים. מה גם שכניסתו של שחקנית חדשה לשוק הישראלי, ענקית הסחר אמזון, מחייב לתת מענה הולם לשינוע ולאחסנה ולאפשר את התנאים לקראת תחרות בריאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה