נדל"ן ותשתיות

סערת התחבורה: מתי צפוי המטרו להיכנס לפעולה?

פאנל תשתיות ותחבורה בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן. יעל סלומון, מנהלת אגף המטרו: "המטרו יתחיל לעבוד ב-2031. בעוד עשור תוספת של עוד מיליון נפש במרכז הארץ"
מערכת ice | 
פאנל תשתיות במסלול התחדשות פסגת ההתחדשות העירונית (צילום ים לביא)
פאנל בנושא תשתיות והתחדשות עירונית בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן בשיתוף מדלן, הפגיש בין ראשי רשויות, מתכננים ויזמים. יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו מינהל התכנון, נשאלה על ידי המנחה דני קושמרו מתי המטרו ייכנס לפעולה.
לדבריה, "אנחנו צופים שזה יקרה בעוד עשור, ב-2031. זה מערכות שלמות של מטרו, רכ"לים, תשתיות להליכה, לרכיבה. מערכת כוללת שדבר מזין את דבר. המטרו ייתן את המענה של המאסות הגדולות". סלומון הוסיפה כי "מאמינה שילמדו הרבה מהקו האדום. יש צוותים של חברות זרות שהתחילו בתכנון של השלב הבא".
צחי כץ, מהנדס העיר מודיעין ויו"ר איגוד המהנדסים, התייחס לתשתיות התחבורה ואמר כי "כשבונים שכונה חדשה בגרמניה היא מתוכנתת כך שלא תלך יותר מ-400 מטר לתחנה הקרובה. מדינת ישראל מנסה להשיג בעשור מה שעשו במקומות אחרים באבולוציה של חיים שלמים. חסרים מתכננים בכל הדיסיפלינות – מהנדסים מכל הסוגים, אדריכלים, כולם.  אם ננסה לפתור לבד הכל נמשיך לראות איחורים בביצוע, ואני לא מאוד אופטימי לגבי 2031. אנחנו רואים את זה גם ברכבת הקלה בירושלים ותל אביב, שיש עיכובים ואיחורים".
 
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, אמר שנדרשת התגייסות כוללת. לדבריו, "על כל תחנה ופינוי ועל כל תוואי, חצי מהאנשים מגישים התנגדות במקרה שהמטרו יעבור לידם, מעליהם, בצד. אני רוצה נת"צ וכולם מתנגדים כי אף אחד לא רוצה לנסוע באוטובוס בישראל, אבל צריך להבין שזה תהליך שהוא חובה ולקבל החלטות אמיצות. רציתי להכניס אגרות גודש, אמרתי ותקפו אותי. צריך תחב"צ בשבת ולהפעיל אותה כמה שיותר".
גיל שנהב, אדריכל שותף במשרד כנען שנהב אדריכלים, אמר כי "הבעיה בישראל היא לא שכל ולא כסף, היא ניהול. אנחנו ב-20-22 שנים הקרובות נבנה 2 מיליון דירות. דירה ממוצעת היא בערך מיליון שקל, זה שני טריליון שקל. זה חמש שנים של כל תקציב המדינה. סכום עצום שקשה לתפוס אותו. הולכים לאירוע ב-20 שנה שזה לא מספר גדול בתכנון, של חמש פעמים תקציב המדינה. ואיך אנחנו מנהלים את זה? חצי אחוז במס פה ושם, אירוע של חמש פעמים תקציב המדינה ואף אחד לא מנהל אותו. זה לא בעיה של כסף או של שכל - זו בעיית ניהול".
 
דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן ציין כי "הלקוח של היום מחפש את המכלול- יש סגנון חיים אליו הוא שואף ורוצה לקבל את כל החבילה. בהתחדשות עירונית בונים בתוך רקמת חיים והאתגר הגדול הוא לספק את התשתיות הנדרשות על הבסיס הקיים לשם כך נדרשת יצירתיות".
זיו יעקובי, מנכ"ל ושותף אקרו נדל"ן, אמר כי "עיריית תל אביב היא הראשונה שאימצה מדיניות של תקנות חדשות בעניין החנייה. תפקידנו כיזמים הוא להבין שהעולם עובר שינוי, ביניהם גם שינוי תחבורתי. יש פער גדול בין המדיניות לביצוע. מדובר בתב"עות חדשות אז השוק יצטרך להתרגל. היום הדור הצעיר מתרגל לנסוע בתחבורה ציבורית, בקורקינט ואופניים ולכן זה יכול להיות אפשרי. המציאות משתנה לנגד עינינו ולא תהיה ברירה להתאים את עצמינו וגם הלקוח מבין זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה