נדל"ן ותשתיות

בודקי רישויי בניה בעיריית תל-אביב קורסים תחת עומס בקשות

דניאל פרויקטים הגישה לעיריית תל אביב בקשה להיתר פרויקט תמ"א 38 ברחוב עמוס בתל אביב וסורבה בגלל שעובדי הוועדה המקומית לרישוי לא עמדו בזמן הקבוע לאישור בקשות

מערכת ice |  1
עו"ד דקלה מוסרי טל (צילום דקלה שי)
בתום 90 ימי עבודה, התקופה בה ניתן לאשר בקשות להיתרים לבנייה, סורבה דניאל פרויקטים לבקשה להיתר שהגישה לפרויקט תמ"א 38 ברחוב עמוס בתל אביב, בדומה לפרויקטים אחרים שהיא אחראית עליהם ברחוב ובראשה היזם יוסי שקד. הבקשה עברה את תנאי הסף על פי הקריטריונים במחלקות הרלוונטיות בעירייה וסיפקה את כל המידע והתוכניות הרלוונטיות. על מנת שיטפלו בבקשה של דניאל פרויקטים הם יאלצו להגיש את הבקשה מחדש ללא התחשבות בכך שהאשם בדחייה אינו נוגע להתנהלות שלהם אלא להתנהלות לא תקינה של העירייה.
כידוע, תמ"א 38 מסייע להפוך את הבניין שנבנה לפני שנות ה-80 לבטיחותי, לעמוד איתן ברעידות אדמה ולמנוע פגיעה בגוף ורכוש. עיכוב באישור להיתר בנייה בפרויקט מסוג זה ממשיך להעמיד בסיכון את הדיירים.
 
לדבריו של יוסי שקד הם פוגשים את התופעה של בודקי רישוי שקורסים מהעומס גם ברשויות אחרות. עוד הוסיף ואמר" "אם רק היו מוסיפים כוח אדם, הייתה הקלה משמעותית על היזמים, בעלי הדירות והרוכשים שממתינים לרכישת הדירות אלפי דירות נוספות היו נבנות.
עו"ד דקלה מוסרי טל המייצגת את יוסי מסבירה כיצד דחיית הבקשה משפיעה על הפרויקט: "בשל האופן בו בנויה מערכת רישוי מקוון התוצאה של עיכוב מצד רשות הרישוי בבדיקת הבקשה היא החלטת סירוב לבקשה אשר סוגרת את הבקשה במערכת ומאלצת את מבקש ההיתר להגיש את הבקשה מחדש. – דבר שלא רק מאריך ומסרבל מאוד את הליך הוצאת היתרי הבניה אלא גם מייקר אותו ומחייב את מבקשי ההיתר להוצאות נוספות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן, במקום לתגבר את בודקי ההיתרים שזה דבר פשוט לכאורה...
    מכופף הבננות 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהל התכנון החליט על הליך רישוי עצמי. מעכשיו אדריכלים יוכלו לאשר התרים *בימקום* העיריה .רק חבל שאף משרד אדריכלים לא רוצה לקחת אחריות שכזאת , ובנוסף , אותו משרד שאמור לאשר אינו מתוגמל כלל , קרי , התנדבותי . במקום ללכת קדימה הולכים אחורה.
    סגור