נדל"ן ותשתיות

ינקי קוינט, ראש רמ"י: אנחנו צריכים להזרים 30 אלף יח"ד בשנה"

ינקי קוינט התראיין בכנס השנתי של אתר מגדילים וציין שבאזור המרכז קיימות עתודות קרקע רבות. "במרכז הארץ, טוב היה אם היו מסתדרים ע"י ציפוף או פתרונות כלכליים לפני שבאים אלינו ומבקשים קרקע משלימה"
מערכת ice | 
ינקי קוינט (צילום דרור סיתהכל)
ינקי קוינט, ראש רשות מקרקעי ישראל התראיין היום (רביעי) בכנס השנתי של אתר מגדילים וציין כי יש מאות אלפי יחידות דיור בעתודות קרקע באיזור המרכז. עוד הוא ציין כי בנושא התחדשות עירונית "במרכז הארץ, טוב היה אם היו מסתדרים ע"י ציפוף או פתרונות כלכליים לפני שבאים אלינו ומבקשים קרקע משלימה."
קוינט המשיך: "הדיירים שמקבלים דירה חדשה לא חייבים תוספת של 25 מ"ר, או אפילו 12 מ"ר. ההטבה שאותם דיירים מקבלים היא של מאות אלפי ש"ח לדירה, זה יותר מההטבות בתוכניות 'מחיר למשתכן' ו'דירה בהנחה' וזה לא נכון ולא צודק."
קוינט התייחס לפריפריה ואמר: "מה שהמדינה צריכה לעשות בפריפריה זה להימנע מפתרונות טקטיים של פינוי-בינוי של 3-4 בניינים, בלוק פה ובלוק שם. אלא לפעול במתכונת שעשינו ב'רמת אליהו' בראשון לציון, בינוי-פינוי-בינוי, כלומר, לבנות שכונות חדשות ולתת לדיירים דירות בשכונות האלה, להרוס את מרכזי הערים ולבנות הכול חדש.
הוא הוסיף ואמר כי: "גם אם זה לא כלכלי, המדינה יכולה לממן זאת דרך הקרקע וזה ייתן פתרונות לבעיות חברתיות, בטיחותיות וביטחוניות. זה ידרוש תיקוני חקיקה ושימוש בתמורות מהקרקע, אך זו הדרך הנכונה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה