נדל"ן ותשתיות

אין לכם דירה? זו כמות הדירות הפנויות בדיור הציבור

לראשונה: משרד הבינוי והשיכון מפרסם דו"ח שנתי בתחום הדיור הציבורי, הדו"ח מציג תמונת מצב לשנת 2022 של מלאי הדירות, היקף התקציב שהושקע בתחזוקה ועוד נתונים רבים, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: ״כחלק מהתוכנית האסטרטגית של המשרד הצבנו כמטרה מרכזית להגדיל באופן משמעותי את מלאי הדירות בדיור הציבורי"
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
דו"ח הדיור הציבורי לשנת 2022, המתפרסם היום מסכם באופן נרחב את הפעילות השנתית בתחום המשרת את האזרחים הזכאים לסיוע בדיור. מלאי הדיור הציבורי בבעלות המדינה עומד על למעלה מ-49 אלף יחידות דיור בחלוקה לבנייה רוויה ובנייה צמודת קרקע ובנוסף, כ-13 אלף יחידות דיור ב-125 בתי גיל זהב.
91% מדירות הדיור הציבורי הינן בבנייה רוויה, וחלק הארי של המלאי הינו במבנים שנבנו משנות ה-50 עד שנות ה-70 של המאה ה-20. מבנים אלו נמצאים במתחמים ברחבי הארץ בהם קיים פוטנציאל לקידום ומימוש פרויקטים של התחדשות עירונית. מספר הפרויקטים המתחילים כל שנה ומביאים להתחדשות עירונית בדיור הציבורי נמצא בעלייה מתמדת משנת 2019, ובשנת 2022 התווספו 164 פרויקטים חדשים הכוללים 891 יחידות דיור.
 
הדו"ח מעניק תמונת מצב כללית על נכסי הדיור הציבורי וכן, על פעולות רבות בניהול הנכסים, כגון - רכש ומכר דירות, נתוני קרן הדיור הציבורי, מידע על משקי הבית, נתוני אכלוס, היקף פעילות שיפוץ הדירות ועוד. ניתוח השפעת חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה) על מלאי הדירות והיצע הפתרונות הפוטנציאלי לממתינים מעלה כי, בתקופת החוק הצטמצם מלאי הדירות ב-18.7% מאחר שמנגנון החוק מאפשר הנחה של עד 90% מערכה הנוכחי של הדירה במכירתה לזכאי, אך לא כלל מנגנון לפיצוי פער ההנחה. יחס המכירה לרכישה בשנים 2022-2014 עמד על יחס של 4.7 דירות שנמכרו, נרכשה דירה אחת.
בנוסף, הדו"ח מעניק סקירה על הפעולות המרכזיות שהתקיימו בשנת 2022; הסכם לבינוי 3,000 יחידות דיור גיל הזהב בתל אביב, אשקלון, אשדוד, באר שבע והרצליה; עדכון ההסכם להתחדשות עירונית עם חברת עמידר ומכירת 3 פרויקטים ברמת גן, אשקלון ורעננה. סך ההכנסות לטובת הדיור הציבורי בשנת 2022 עמד על למעלה מ-28 מיליון ₪; פעולות לקליטת עולי אוקראינה ומדינות האזור בתקציב של 20 מיליון ₪ בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "אני גאה בתוצר העבודה שמפורסם היום. בין תוצרי הדו"ח מוצגות הפעולות המרכזיות שננקטו במהלך שנת 2022 ומצב המלאי לאורך תקופה. מטרת המשרד הינה להפיץ דו"ח מסוג זה כל שנה, שייתן תמונה מלאה של מלאי הדיור הציבורי, ולספק את תשתית המידע הרצויה על מנת לקדם פתרונות ומענים נוספים לצרכים המשתנים של זכאי הדיור הציבורי. משרד הבינוי והשיכון דוגל בשקיפות ופרסום המידע המצוי ברשותנו לציבור הישראלי, מתוך רצון לקדם מדיניות המיטיבה עם צורכי השטח. בהתאם לזאת, דו"ח זה מפורסם באתר המשרד וזמין להורדה באופן חופשי. אני מודה לעובדי האגף, החברות המנהלות וכלל הגורמים הפועלים עמנו בשיתוף פעולה לניהול, אכלוס ואחזקה שוטפת ומיטיבה של מלאי נכסי הדיור הציבורי ברחבי ישראל".
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: ״כחלק מהתוכנית האסטרטגית של המשרד הצבנו כמטרה מרכזית להגדיל באופן משמעותי את מלאי הדירות בדיור הציבורי. מיליוני השקלים שהשגנו והוספנו בתקציב המשרד בעבור כך יעניקו את האפשרות להגדלת המלאי, שיפור ותחזוקת סל הדייר ומתן מענה מקיף וראוי לאוכלוסייה החשובה כל כך לה המשרד מסייע. אני מודה לכל הגורמים שסייעו לפרסום הדו"ח למען שיתוף הציבור. בתקופה הקרובה נפעל לקדם ולבצע צעדים נוספים במטרה להטיב עם זכאי הדיור הציבורי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה