מדדים ומחקרים

מחקר חדש בארה"ב: כמה הבינה המלאכותית יכולה לעזור ברפואה?

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית - המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול
מערכת ice | 
מדדים (צילום vecteezy)
‏FeelBetter, הספקית המובילה של טכנולוגיה לניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית וחלוצה בתחום המודיעין הפרמקו-קליני, הכריזה היום על שיתוף פעולה עם מחקר פוטנציאלי שייערך עם חוקרים בבית החולים Brigham and Women’s Hospital שבבוסטון. המחקר יעריך את השפעתה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, מבוססת הבינה המלאכותית, של FeelBetter על ניהול מטופלים שמקבלים תרופות רבות בו זמנית.
המחקר המשותף, שיצא לדרך בפברואר 2024, יעקוב אחר מטופלים שמקבלים טיפול ביחידה Phyllis Jen Center for Primary Care של בית החולים, תוך בחינת הפוטנציאל של FeelBetter ככלי לשיפור הבריאות כתוצאה מהטיפול ולהוזלת העלויות והניצולת של שירותי הבריאות.
 
המחקר החדש מתבצע בעקבות הפרסום של מחקר קודם אשר נערך ב-Brigham and Women’s Hospital בשנת 2022, אשר הראה כי הבינה הפרמקו-קלינית של FeelBetter הצליחה לנבא במדויק אילו מטופלים קשישים נמצאים בסיכון גבוה לאירועים שליליים כתוצאה מנטילת התרופות וכן המליצה על שינויים רלטיביים והולמים במשטר הטיפול שלהם. 
"בעיות רבות שקשורות בריבוי תרופות בו זמנית אינן מזוהות עד לאחר שהמטופלים מגיעים לטיפול נמרץ, ובמקרה של קשישים הסובלים ממספר בעיות ומחלות כרוניות, הנטילה של מספר תרופות במקביל מביאה בסופו של דבר ל-10-30% ממספר האשפוזים", אמרה ד"ר ליסה רוטנשטיין, MD MBA Msc, החוקרת הראשית של המחקר.
ד"ר דיוויד בייטס, MD, MSc, פרופסור לרפואה ב-Harvard Medical School וב-Brigham and Women’s Hospital, הוסיף: "מלהיב לראות כיצד הטכנולוגיות החדשות משתלבות ב-EHRs ומוסיפות לתהליכי העבודה הקליניים, במיוחד אצל ספקים כמו ארגוני טיפול משתלם שלוקחים סיכונים בשם המטופלים. הוזלת דמי ההשתתפות ופישוט העלויות שקשורות במטופלים בסיכון גבוה, באמצעות יישום של הצעות מבוססות ממצאים לשיפור משטר התרופות של המטופלים יועיל הן למטופלים וכן לצוותי הטיפול. 
"משימתה של FeelBetter היא להתאים אישית את האופן בו ניתנים שירותי הבריאות, לפתח טכנולוגיה ייעודית שתעזור לרופאים לרבד סיכונים במטופלים שמקבלים תרופות מרובות בו זמנית וכן למנוע באופן יזום את ההידרדרות הנובעת מכך תוך אספקת התערבות קלינית בזמן המתאים באמצעים כגון שינוי משטר התרופות", אמר יורם הורדן, מנהל טכנולוגיה ראשי, מנהל תפעול ראשי ומייסד שותף של FeelBetter.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה