מדדים ומחקרים

איך קונים ביטקוין? מדריך לרכישת המטבע שסוחף את העולם

בטח שמעתם כבר אינספור פעמים את השם "ביטקוין", בכל פינה ובכל הזדמנות, ולא תמיד הבנתם על מה כולם מדברים. אז אם נמאס לכם להיות צופים מהצד ויש לכם הרגשה שזה הזמן להצטרף גם לחגיגה, הכנו לכם במיוחד בשביל זה מדריך קצר לרכישת מטבעות ביטקוין
מערכת ice |  1
קריפטו (צילום pexels)
הביטקוין בדרך לכבוש את העולם ומדינות כמו אל-סלבדור וקובה כבר הפכו אותו למטבע רשמי לצד הפיאט המקומי (המטבע המקומי של המדינה), וככל הנראה המגמה הזאת תלך ותתחזק. הנה השלבים על מנת לקנות בעצמכם מטבעות ביטקוין:
הרשמה לזירת מסחר (פלטפרומה)  
 
כל אדם בעל גישה לאינטרנט יש ביכולתו לפתוח חשבון ביטקוין, הדרך המקובלת לקנייה היא דרך זירת מסחר (פלטפורמה), למרות שאפשר לקנות מסוחר פרטי או בכספומטים של ביטקוין (בישראל יש בתל אביב אחד כזה), אך בדרכים אלו יש פחות אבטחה על התהליך (וגם עמלה יותר גבוהה).
דרך נוספת היא זירת מסחר מאובטחת ברשת בה ניתן לרכוש את המטבע בתמורה לשקל: כמו  ביטוסי (Bit2c) הישראלית שהינה מזירות המסחר הוותיקות בעולם בתחום (מ-2013). עליכם לפתוח חשבון באתר ע"י הרשמה ונתינת הפרטים שדורשים מכם. ניתן גם להוריד ישירות ארנק דיגיטלי שינתב אתכם לזירות מסחר שונות בהן תוכלו לרכוש ביטקוין או מטבעות אחרים כמו אפליקציית אדג' (edge).
 
רכישת המטבעות – העברה או אשראי?  
 
לאחר שנרשמתם יש לכם אפשרות לשלם דרך העברה בנקאית או דרך אשראי. רכישה באשראי תהיה מיידית, אך לעומת זאת בהעברה בנקאית עמלת הרכישה תהיה נמוכה יותר. ברגע שההעברה תאושר היא תופיע בחשבון שפתחתם בזירת המסחר ותוכלו להתחיל לסחור במטבע ולהמיר שקל לביטקוין. למרות שכיום ביטקוין שווה כבר למעלה מ-50 אלף דולר, כל אחד יכול לרכוש חלקיקי ביטקוין למסחר והשקעה (הביטקוין יכול להתחלק עד 100 מיליון יחידות, כך שניתן לרכוש גם שבריר ביטקוין במחירים נמוכים בהרבה יותר).  
 
ארנק דיגיטלי  
 
השלב הכי חשוב בכל רכישת מטבע דיגיטלי הוא הארנק הדיגיטלי. זה הארנק שלמעשה מחזיק לכם את המטבע. לאחר מכן עליכם לרכוש ארנק דיגיטלי שאליו תוכלו להעביר את המטבעות לארנק דיגיטלי, להעביר לשם את המטבעות שלא נמצאים בשימוש במסחר שוטף, שכן בארנק השמירה שלהם יותר בטוחה.
מעקב אחר המטבעות  
 
בסייר הבלוקים (Block Explorer) תוכלו לעקוב אחרי כל ההעברות בהיסטוריה של הביטקוין, הסייר הוא בעצם יומן שמחולק לבלוקים שבכל אחד מהם כתובות ההעברות בין כתובות.   
 
דיווח למס הכנסה
 
בישראל, מכיוון שמטבעות דיגיטליים ובכללם הביטקוין אינם נחשבים עדיין למטבעות, אדם שעושה בהם שימוש חייב במס על הרווח והמסחר בהם, והמיסוי על מטבעות הקריפטו מחושב כמיסוי נכס.
 
תשלום בביטקוין
 
כדי לשלם על רכישות בעזרת ביטקוין עליכם להוריד למחשב או לפלאפון שלכם ארנק דיגיטלי ששם מופקדים המטבעות שלכם. בתוך הארנק עליכם לסרוק את הברקוד של העסק לו אנו רוצים לשלם או נזין את הכתובת שהוא מסר לנו, ולאחר מכן נאשר את העסקה, ותוך כמה דקות היא תושלם סופית והכסף יועבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טרור, מכירת נשים לזנות, כרייה מזהמת, כופר, עולם תחתון
    דארק נט 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וזה מה שעושה לכם את זה?
    סגור