מדדים ומחקרים

אייפון זה דמי כיס - המוצר שאפל מרוויחה עליו 200%

עם כל הכבוד לסמארטפון הנמכר בעולם, יש מוצר של אפל שזוכה לפופולאריות ששמה את האייפון בכיס הקטן, למרות שהוא קטן מכדי שיהיה לו בכלל כיס – השעון החכם שלה

יאיר מור | 
אייפון (צילום pexels)
אייפון נחשב בישראל, וברוב מדינות העולם, למוצר המוביל של אפל בשנים האחרונות. הוא הסיבה המרכזית לכך שהיא הגיעה לשווי של טריליון דולר, והוא כנראה אחד המוצרים הרווחיים ביותר בהיסטוריה – אבל כעת נראה שיש מוצר אחר של החברה שעשוי להיות שווה מבחינתה אפילו יותר.
בתחילת השבוע פרסמה חברת המחקר Counterpoint את סיכום השנה שלה בתחום השעונים החכמים – ובמבט ראשון, אפל צריכה היתה לדאוג ממנו: לפי הנתון הבולט ביותר – נתח השוק – זה של אפל הצטמצם מ-32.9% ב-2020 ל-30.1% "בלבד" ב-2021. עם זאת, בהתחשב בזה שהשוק כולו צמח בשנה הזו ב-24%, לפי חישוב מהיר, מכירות אפל ווטש עלו בשנה הזו ב-13.5%, והיא עדיין מובילה ביותר מפי שניים מהחברה הבאה בתור. מעבר לכך, המחיר הממוצע של כל שעון שמוכרת החברה עלה ב-3%, כך שהיא מכניסה יותר כסף מהשעונים שהיא מוכרת, והכנסותיה ייצגו 50% מהשוק כולו.
 
בהקשר הזה מעניין לציין שלפי הערכה שפרסמה קאונטרפוינט בקיץ שעבר, לפני השקת הדור השביעי של שעוני אפל, הייצר של הדור השישי עולה לאפל 136 דולר ליחידה. בהתחשב בעובדה שהמחיר של השעונים מתחיל בפועל מ-400 דולר, המשמעות היא שעלות הייצור של אפל ווטש (שוב, נכון לדור השישי) מייצגת 34.1% בלבד ממחירו לצרכן, ושולי הרווח של אפל על כל שעון הם כמעט פי שניים ממחיר הייצור שלו.
מדובר בנתון מגוחך ממש, אפילו בהשוואה לאייפון: לפי הערכה של TechInsights, ייצור אייפון 13 פרו עולה 570 דולר, המהווים 52% ממחירו לצרכן (1,000 דולר), בעוד הערכה אחרת, של Fomalhaut Techno Solutions עבור מגזין ניקיי היפני ופייננשל טיימס האמריקאי, ייצור אייפון 13 פרו מקס עולה 438 דולר – רק 36.5% ממחיר המכשיר בפועל, שהוא 1,200 דולר. זאת בעוד שסמסונג, למשל, משלמת על מכשירי הדגל שלה כ-40% מהמחירים שבהם היא מוכרת אותם (כל הנתונים הללו, כמובן, הם לחלקים בלבד, ללא עלויות פיתוח, שינוע ושיווק, כך שאיןמקום לטענה שהחברות מרוויחות מאות אחוזים על המכשירים).
אגב סמסונג, החברה הקוריאנית רשמה ב-2021 גידול מרשים במיוחד, כאשר בשני הרבעונים האחרונים של השנה היא מכרה פי שניים שעונים חכמים מאשר שנה קודם לכן וסיכמה את השנה עם נתח שוק של 10.2% לעומת 8.9% שנה קודם לכן, ונמצאת במקום השני; שיאומי נמצאת במקום השלישי, אם מחברים את שני המותגים שלה, אמייזפיט ומי – נתח השוק המשותף שלהם עלה מ-6.5% ל-8.7%, ומחיר הרכישה הממוצע של שעוני אמייזפיט עלה ב-11%; המפסידה הגדולה היא וואווי, שהחרם עליה מזיק גם לחטיבה שלה שעדיין מוכרת מוצרים לכל העולם, ומוריד את נתח השוק שלה מ-10.7% ל-7.7%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה