מדדים ומחקרים

ישראל מעצמת רישום פטנטים: טריטוריה אסטרטגית גם לחברות הזרות

בשבוע האחרון התפרסם דוח הפעילות השנתי לשנת 2021 מטעם משרד הפטנטים, המציג את נתוני רישום הפטנטים במשרד הישראלי. הפעם, הנתונים מציגים מספר מגמות מפתיעות במיוחד בהקשר לחברות מחו"ל וגם מישראל. קונץ פטנט
מערכת ice | 
דר דני קליגלר שותף בכיר (צילום יחצ)
דוח הפעילות מטעם משרד הפטנטים, המתפרסם אחת לשנה, מציג כאמור את נתוני רישום הפטנטים במשרד הישראלי. הדוח לשנת 2021, שהתפרסם לאחרונה, מציג כמה מגמות מפתיעות ומשמחות.
כדי לקבל הגנת פטנט יש להגיש למשרד הפטנטים בקשה לפטנט בעלת מבנה מוגדר, אשר לאחר בחינתה הופכת להיות מסמך הפטנט. הבקשה מכילה את תיאור התחום ממנו מגיעה האמצאה, תוכן האמצאה, שרטוטים, תיאור מפורט של האמצאה, ותביעות. כל אלה מוגשים בשפה מקצועית ובהתאם לדרישות משרד הפטנטים בארץ. 
תהליך בחינת הבקשה נמשך מספר שנים ובמהלכו בודק רשם הפטנטים האם הבקשה עומדת בדרישות המשפטיות המפורטות בחוק הפטנטים הכולל דיני פטנטים שונים. בסיום הליך הבחינה ובמקרה בו רשם הפטנטים מקבל את הבקשה - ניתן פרק זמן לציבור להעלאת התנגדויות. באם לא הועלו התנגדויות הבקשה תאושר וההמצאה תירשם כפטנט בישראל. תקופת ההגנה הניתנת לפטנט היא ל-20 שנה ממועד הבכורה בכפוף לתשלום אגרות חידוש. 
באשר לחברות הישראליות, דווקא מאז גל הקורונה ניתן לראות עלייה מובהקת בכמות בקשות הפטנטים ובכמות רישום הפטנטים של חברות ישראליות בהשוואה לשנה שעברה, עובדה זו מצביעה בקשר ישיר על פעילות מגזר ההייטק הישראלי, שהגביר את קצב התפתחותו עם תחילת תקופת הקורונה.
 
בגזרת החברות הזרות המגמה מפתיעה אף יותר- נשקפת מגמה של עלייה ברישום פטנטים בישראל, בעיקר בתחום הטכנולוגיה והפארמה. תהליך רישום הפטנטים הוא תהליך יקר, לעיתים יכול להגיע לסכומים בשווי עשרות אלפי דולרים. כשחברה זרה רושמת פטנט בישראל- התהליך קורה במטרה לבצר את הטריטוריה שלה בארץ. נדמה שחברות ממדינות זרות מעריכות את ישראל כטריטוריה אסטרטגית, בעלת שוק חדשני וחשוב בתור ארץ מחקר ופיתוח עולמית.
גם השנה, חברת Biosense Webster ישראל מובילה בפער את טבלת המבקשים הישראלים המובילים בהגשת בקשות לפטנט בשנת 2021. במדד המבקשים בקשות פטנט בשנת 2021 – החברה ממוקמת במקום הראשון עם לא פחות מ172 בקשות, ובמדד הרישומים לשנת 2021 מובילה גם כן עם מספר לא מבוטל העומד על 164 פטנטים רשומים.
חברת Biosense Webster ישראל, השייכת לחטיבת המכשור הרפואי של חברת Johnson & Johnson העולמית, פועלת בתחום המאופיין בתחרות גבוהה, ועוסקת בפיתוח צנתרים בעלי סנסורים חכמים לניווט תוך גופי ולטיפול בהפרעות בקצב הלב, וגם בתחומים אחרים. 
את רישומי הפטנטים של החברה, מנהלת קליגלר ושות' עורכי פטנטים, המובילה בשוק עריכת הפטנטים, ד"ר דני קליגלר, שותף בכיר, קליגלר ושות' עורכי פטנטים: "הודות למרכז המחקר וצוות הפיתוח החזקים, שאמונים על פיתוח המצאות בהתאם לאסטרטגיה שהיא מכתיבה, החברה מבצרת את מעמדה ומבססת את ההגנה על פעילות הפיתוח שלה בישראל, ואף מציגה עלייה משמעותית במספר הבקשות לפטנט שהתקבלו לרישום בשנת 2021, לעומת שנת 2020".
קליגלר ושות' עורכי פטנטים, מנהלת בין היתר גם את רישומי הפטנטים של חברות גדולות בעולם. מתמחה ב-Deep Tech - פטנטים חידושים טכנולוגיים, מיקרואלקטרוניקה, תקשורת, אופטיקה ומכשור רפואי. מאז הקמת המשרד ב-2008, לקוחותיו של המשרד נרכשו בסכום מצטבר של יותר מ-20 מיליארד דולר בזכות הנכסים הפוטנציאליים אשר ברשותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה