אביב פדידה

30, עוזר מנכ"ל ומנהל החדשנות באשטרום נכסים

"התחלתי לעבוד כעובד בניין בחברת בנייה קטנה ופרטית מתוך אמונה שדרך עבודת כפיים והיכרות עם השטח, אסלול את דרכי בתחום"
בגיל 30 בלבד, אביב פדידה מסיים שנה רביעית בה הוא מכהן כעוזר למנכ"ל חברת "אשטרום נכסים" מקבוצת "אשטרום".
התחנות שעבר בחייו הן תמצית השתלבותו באחד התפקידים המשפיעים ביותר בחברה. בגיל 14 בלבד עבר אביב מבית הוריו לפנימיית "שטיינברג" בכפר סבא. "הפנימייה היא מעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית ומהרגע הראשון אני מבין שאני צריך לשבור סטיגמה, לדחוף את עצמי קדימה ולמלא את ארגז הכלים שלי בערכים, שלעיתים קשה לרכוש בגיל ובשלב כזה בחיים. בפרספקטיבה של זמן, הפנימייה הייתה עבורי עוגן בשנים המעצבות ביותר של חיי עד גיוסי לצה״ל". 
לקראת גיוסו, החל פדידה להתבלט בכישוריו, שלא נעלמו מעיניהם של קציני המיון בצה״ל. פדידה התקבל לקורס החובלים היוקרתי ולאחר סיומו, מילא במשך שבע שנות שירות שורה של תפקידים משמעותיים. "שירתי כמפקד ספינה וכמפקד יחידת ׳סנפיר׳ וזכיתי להיות מבין החובלים הבודדים שהשלימו קורס מפקדי פלוגות בזרוע היבשה". הוא אף קיבל אות הצטיינות ממפקד זרוע הים על יכולת הובלת צוות, מקצועיות ויצירתיות. כיום, בדרגת רס"ן כמ"פ מילואים פעיל, ולמרות התפקיד התובעני אותו הוא ממלא בחברה - מבצע פדידה כ-50 ימי מילואים בשנה בגאווה רבה.
פדידה פעיל בעמותת "יזמות קרבית" ומשמש כמנטור ללוחמים משוחררים. במסגרת זו, הוא מסייע למי שהשלימו שירות קרבי להתאים את הכישורים והכלים שרכשו בשירות הקרבי לשפה של שוק העבודה. ״המשק הישראלי חייב לחבק את בוגרי השירות הקרבי ולא רק את בוגרי היחידות הטכנולוגיות. אני מאמין כי המיומנויות שרוכש לוחם בצה״ל, רלוונטיות מאי פעם לשוק העבודה החדש".
גם לעולם הנדל"ן נכנס בדרך לא שגרתית דרך עבודת כפיים בתחום הבניה: "עם השחרור מהצבא ועל מנת לצבור ניסיון בתחום, התחלתי לעבוד כעובד בניין בחברת בנייה פרטית וקטנה. למרות העבודה הפיזית הקשה, האמנתי שדרך עבודת כפיים והיכרות אמיתית עם השטח, אסלול את דרכי בתחום". 
מאז אפריל 2018 הוא מכהן, כאמור, כעוזר מנכ"ל "אשטרום נכסים" מקבוצת ׳"אשטרום׳", מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל, שמניותיה נסחרות במדד ת"א-35.
"במסגרת התפקיד אני משמש כיד ימינו של המנכ"ל, ירון רוקמן, וכזרועו הארוכה בתוך הארגון. אני מעורב בכל התהליכים העסקיים ושותף ליצירת התרבות הארגונית. ביום יום אני מסייע בהנעה והובלה של תהליכים חוצי ארגון, נוכח בישיבות ההנהלה וחשוף לכל מוקדי ההשפעה בסביבה המקצועית והעסקית בארץ ובחו"ל". 
במהלך משבר הקורונה, הקימה "אשטרום" זרוע פעילות חדשה בתחום חללי עבודה גמישים אותה הוביל פדידה יחד עם צוות מומחים מצומצם. מבחינתו מדובר באחד ההישגים המשמעותיים שלו והוא מסביר, "התוכנית כללה בין היתר בחינה מעמיקה של השוק, איתור הזדמנויות, יצירת שיתופי פעולה, בניית המודלים הכלכליים, הובלת תהליכי מיתוג ושיווק, והחשוב מכולם הוא תכנון קומות המשרדים באופן יעיל ומודולרי כזה שיתאים לחזון הפעילות. אני גאה לראות היום את הצמיחה של זרוע זו, כחלק מהותי מקבוצת אשטרום".
הישג נוסף שרשם לעצמו פדידה הוא הכניסה של "אשטרום" להשקעה בחברות סטארט-אפ וטכנולוגיה, "במסגרת תפקידי, מוניתי גם למנהל החדשנות באשטרום נכסים ונכון לעכשיו ביצענו השקעות בהיקף של 2.5 מיליון דולר, אך היד עוד נטויה". מהלך אסטרטגי זה מתחבר לתהליכים משמעותיים נוספים אותם מוביל פדידה בחברה.
פדידה מעיד על האינטנסיביות והאחריות הכרוכים בתפקיד אבל מקפיד להאירם באור חיובי: "התפקיד דורש יכולת עבודה עצמאית, יכולת למידה גבוהה, סדר וארגון, יסודיות וחשיבה יצירתית". פדידה מציין כי היבטים רבים מיכולות התפקיד אינן ניתנות לרכישה כמו למשל אינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולות תקשורת ושמירה על דיסקרטיות.
כששואלים אותו מה השלב הבא בקריירה שלו, פדידה מאחל לעצמו להתמקד דווקא בתחום היזמות: "יש לי רצון עז להתפתח בתחומים אלו ובעתיד להוביל קרנות נדל"ן ואולי גם קרנות הון סיכון או קרן ריט, כזו שדורשת מיומנויות ניהול מקצועי בתחומי הנדל"ן, ההשקעות, הטכנולוגיה והפיננסים ומשלבת ניהול אנושי יחד עם יצירתיות וחדשנות".
כילד שהתחנך בפנימייה, פדידה מעיד על עצמו כי חשב שיפתח קריירה דווקא בתחום החינוך. עם זאת הוא לא מוותר על החלום להשפיע גם על השדה החינוכי ומקווה להגיע לעשייה משמעותית מתוך תפקידיו בעולם העסקי: "אני מקווה בעתיד להיות מעורב בפעילות של ליווי, הדרכה וחניכה של נוער בסיכון, ולקחת חלק בסלילת דרכם לעתיד כלכלי ותעסוקתי טוב יותר. אני מבין היום שהסיפור האישי שלי יכול להוות השראה לצעירים רבים המתמודדים עם אתגרים בחייהם".
באדיבות המצולם

עוד צעירים מבטיחים...